اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم باید پیوست مردمی داشته باشد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم علاوه بر محتوای اقتصادی و تجاری، یک پیوست مردمی و اجتماعی هم باید داشته باشد و مردم نسبت به اهداف آن توجیه شوند.

اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم باید پیوست مردمی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی پیش‌ازظهر امروز در جلسه هماهنگی سومین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم که سوم تیر در تبریز برگزار خواهد شد، با بیان اینکه در کنار جنبه‌های اقتصادی و بازرگانی این اجلاس، از جنبه فرهنگی آن نیز نباید غافل شد، افزود: باید برای به نمایش گذاشتن واقعیات تاریخی جاده ابریشم از ظرفیت فرهنگی این اجلاس به نحو بهینه استفاده و شرایطی را فراهم کنیم تا علاوه بر موفقیت‌های اقتصادی، هویت اسلامی ایرانی خود را نیز بیشتر معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی مناسب از برگزاری اجلاس جاده ابریشم، خاطرنشان کرد: این اجلاس علاوه بر محتوای اقتصادی و تجاری، یک پیوست مردمی و اجتماعی هم باید داشته باشد و مردم نسبت به اهداف آن توجیه شوند.

بیگی پیشنهاد کرد که برای این منظور فیلم‌هایی در خصوص تاریخ و فرهنگ جاده ابریشم تهیه و در سینماهای تبریز به نمایش گذاشته شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم این برنامه را در محدوده مدعوین و شرکت‌کنندگان محصور کنیم و تاثیر آن در سطح جامعه ملموس نباشد به اهداف خود نخواهیم رسید و مردم باید برگزاری این اجلاس و نتایج آن را متوجه شوند.

بیگی همچنین بر تشکیل میزگردهای کارشناسی با حضور دانشگاهیان و پرداختن به مسائل فرهنگی و تاریخی جاده ابریشم در کنار موضوعات اقتصادی تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یادآوری تاریخ موجب پافشاری ملت‌ها بر هویت فرهنگی خود می‌شود، به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع‌دستی همزمان با اجلاس جاده ابریشم اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه بخشی از تاریخ ایران و راه ابریشم و مشترکات آنها را به نمایش می‌گذارد و کمک می‌کند تا از احساس خودباختگی که مورد انتظار هجمه فرهنگی دشمن است جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به ابتکار آذربایجان‌شرقی در برگزاری اجلاس جاده ابریشم، برگزاری منظم این اجلاس را بسیار ضروری دانست و گفت: این موضوع در سطح ملی اهمیت زیادی دارد و حاکی از نقش آذربایجان‌شرقی در مناسبات بین‌المللی جمهوری اسلامی و جایگاه اقتصادی این استان در مسیر جاده ابریشم است.

علیرضابیگی تصریح کرد: باید تلاش کنیم نه تنها تبریز بلکه کل استان آذربایجان‌شرقی اثرگذاری خود را در سطح ملی نشان دهد.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی از جهت محتوا و موضوعات پیش‌بینی شده برای این اجلاس وجود ندارد افزود: بخشی از اقدامات انجام یافته برای اجلاس جاده ابریشم، به جهت برد سیاسی آن است و تلاش می‌کنیم در این راستا نیز از ظرفیت‌های آن استفاده کنیم.

سومین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم، سوم و چهارم تیرماه سال‌جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول