اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

سایت اورژانس اجتماعی اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سایت اورژانس اجتماعی اردبیل با زیربنای حدود 4 هزار متر مربع احداث می‌شود.

سایت اورژانس اجتماعی اردبیل احداث می‌شود

رویا احمدیان امروز در حاشیه بازدید استاندار اردبیل از پروژه اورژانس اجتماعی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این پروژه در چهار طبقه با سازه اسکلت فلزی از سال 87 آغاز شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر این پروژه با 35 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد 18 میلیارد و 544 میلیون ریال در دست احداث است و برای تکمیل به 18میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز داریم.

این مسئول افزود: طبق توافقات به عمل آمده با خیرین مسکن‌ساز حضرت امیر (ع) قرار شده این پروژه به همت این خیرین تکمیل و در اختیار سازمان قرار گیرد.

احمدیان در ادامه ابراز داشت: انسان در فراز و نشیب تاریخ همیشه از دردها  و آسیب‌های اجتماعی رنج برده و همواره در جستجوی علل و انگیزه‌های آن بوده، تا راه‌ها و شیوه‌هایی را برای رهایی بیابد.

وی گفت: نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی و روانی از جمله عواملی هستند که زمینه مساعدی را برای انواع آسیب‌های اجتماعی از قبیل انحرافات جنسی، طلاق، سرقت، اعتیاد، خودکشی، همسر آزاری، فرار از منزل و... را فراهم می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطر‌نشان کرد: جامعه از طریق توجه به تقویت بنیاد خانواده و ساختارهای دولتی و غیر دولتی درصدد حل مشکلات و آسیب‌های فوق برآمده است.

این مسئول بیان داشت: راه‌اندازی مراکزی که بتواند به شناسایی، بررسی و حل مشکلات اجتماعی و روانی خانواده‌ها پرداخته و فرد را برای رسیدن به اهداف انسانی و زندگی سالم سوق دهد، امری ضروری به نظر می‌رسد که یکی از این مراکز، مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی است.

احمدیان تصریح کرد: مراکز اورژانس اجتماعی مراکزی هستند که به کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات و اقدامات فوری به افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی می‌پردازند.

وی افزود: هدف اصلی از راه‌اندازی این مرکز ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب‌ دیده اجتماعی در خصوص مسایل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی نو پدید و باز پدید، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم، جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات ناشی از آن و... است.

این مسئول در خصوص نحوه پذیرش نیز ابراز داشت: افراد خود معرف، ارجاعی از دادگستری و نیروی انتظامی، ارجاع از سایر سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و خط 123اورژانس اجتماعی ازجمله افرادی هستند که در این گونه از مراکز پذیرش می‌شوند.

احمدیان در رابطه با افراد جامعه هدف مراکز اورژانس اجتماعی نیز ابراز داشت: زوجین متقاضی طلاق، زنان ودختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از خانه، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان کار و خیابانی، همسران آزار دیده، کودکان آزار دیده و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند به نوعی جزو افراد جامعه هدف مراکز اورژانس تلقی می‌شوند.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول