اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و دانشجویان

رئیس جدید دانشگاه پیام نور گچساران منصوب شد

خبرگزاری فارس: با حضور برخی مسئولان استانی دانشگاه پیام نور و مسئولان محلی، رئیس جدید دانشگاه پیام نور گچساران منصوب شد.

رئیس جدید دانشگاه پیام نور گچساران منصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران آیین تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه پیام‌ نور گچساران ظهر امروز برگزار شد.

* دنیای غرب به دنبال مادی کردن هویت دانشجو است

فرماندار گچساران در این آیین اظهار کرد: انسان‌ها دارای چهار هویت بوده که دوره‌های تاریخی مختلف در زندگی انسان‌ها متعلق به یکی از هویت‌های انسانی است.

سید اکبر علیزاده هویت‌های انسانی، فردی، اجتماعی و صنفی را از هویت‌‌های مهم و تأثیرگذار در زندگی انسان‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های هویت‌های مختلف در زندگی انسان‌ها بیان داشت: هویت صنفی یکی از مهم‌ترین هویت‌های انسان بوده که نباید تحت تأثیر عوامل خارجی قرار بگیرد.

علیزاده دانشگاه و مجموعه کسانی که در دانشگاه فعالیت دارند را جزو صنف دانشگاهی دانست و گفت: از بدو تولد صنف دانشگاه این نهاد علمی و آموزشی جایگاه مقدس و ویژه‌ای پیدا کرد.

وی افزود: در این صنف انسان‌های آگاهی فعالیت دارند که به دنبال کسب علم و معرفت و به دنبال ساخت و پرورش انسان‌ها هستند.

علیزاده یادآور شد: دانشگاه‌ها را بر پایه کسب معرفت و دانش ارزش‌گذاری می‌کنند و به همین دلیل لازم است هویت دانشگاهی فعالان این عرصه مهم حفظ شود.

فرماندار گچساران ارزش و پاسداشت دانشگاه را بر پایه میزان پرورش و تربیت افراد در این مکان آموزشی و تربیتی دانست و بیان داشت: در اذهان عمومی دانشگاه‌ها بر پایه میزان پرورش انسان‌ها ارزش‌گذاری می‌شود.

علیزاده تصریح کرد: در جوامع جهانی نیز دانشگاه‌ها بر پایه معیارهایی سنجیده می‌شوند که صحیح‌ترین معیار برای سنجش دانشگاه‌ها پرورش انسان‌ها مطابق با آموزه‌های دینی و الهی در کنار علم‌‌آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: دنیای استکباری غرب به دنبال مادی‌کردن هویت دانشجو و دانشگاه است که دانشجویان باید در این زمینه هوشیار باشند.

علیزاده خواستار برنامه‌ریزی مطلوب و مؤثر دانشگاه‌ها برای ارائه خدمات هر چه بهتر به دانشجویان شد.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید بر اساس هویت صنفی اداره شوند و دخالت‌ دادن هویت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در اداره کردن دانشگاه‌ها به این نهاد پرورشی و آموزشی آسیب وارد می‌کند.

علیزاده دانشجویان را افرادی صاحب بلوغ فکری دانست و ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان را زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت جامعه عنوان کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس سابق دانشگاه پیام نور گچساران گفت: رئیس سابق این دانشگاه در طول دوران چهار ساله در توسعه و ایجاد فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه تلاش‌های ارزنده‌ای انجام داد که قابل تقدیر است.

به گزارش فارس در این مراسم سید حمید‌رضا رخشا به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور گچساران معرفی شد و از خدمات حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده رئیس سابق این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول