اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی:

پنج مدرسه خیرساز در پیرانشهر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: پنج مدرسه توسط خیرین در پیرانشهر احداث می‌شود.

پنج مدرسه خیرساز در پیرانشهر احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، فریبرز اسماعیل‌زاده ظهر امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز پیرانشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید با توجه به تک نوبته‌کردن مدارس و افزایش نرخ رشد دانش‌آموزی، مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 88 کلاس درس در پیرانشهر در حال احداث است که تعدادی از این کلا‌س‌ها در سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسیده و از مشکل کمبود فضای آموزشی در این شهرستان کاسته می‌شود.

اسماعیل‌زاده از ساخت پنج مدرسه در شهرستان پیرانشهر خبر داد و گفت: این تعداد از مدارس شامل 18 واحد کلاس درس است که توسط خیران و با مشارکت مردمی در حال احداث هستند.

این مسئول در ادامه از بهره‌برداری 467 کلاس درس در استان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد کلاس درس در سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری رسید و تا پایان شهریور ماه امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از این تعداد 317 واحد با 160 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و بقیه نیز با مشارکت خیران با 70 میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.

فرماندار پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم از ساخت 18 کلاس درس در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در حال حاضر از 30 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند و تاکنون بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال برای ساخت آنها هزینه شده است.

اروج مجاهدی ادامه داد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان از ابتدای فعالیت خود تاکنون 80 کلاس درس و یک خانه سرایداری تحویل آموزش و پرورش پیرانشهر داده است.

شایان ذکر است، در این جشنواره، خیرین پیرانشهر، اهدای 7 هزار و 700 مترمربع زمین و هزینه ساخت سه مدرسه با 10 کلاس درس را تقبل کردند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول