اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی حضور ماموران شهرداری اهواز؛

ممانعت هنرمندان از تخریب موزه هنرهای معاصر اهواز

خبرگزاری فارس: با تجمع هنرمندان، تخریب بخشی از ساختمان موزه هنرهای معاصر توسط شهرداری اهواز ناتمام ماند.

ممانعت هنرمندان از تخریب موزه هنرهای معاصر اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نیمه شب گذشته ماموران شهرداری منطقه یک اهواز، بخشی از ساختمان موزه هنرهای معاصر اهواز را تخریب کردند.
یکی از هنرمندان حاضر در این تجمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به کمبود فرهنگسرا و مکان‌های فرهنگی در اهواز گفت: شهرداری اهواز به جز دو فرهنگسرا در حومه شهر، هیچگونه مکان فرهنگی و فرهنگسرا در شهر احداث نکرده است و به جای حمایت از مکان‌های فرهنگی سطح شهر به آنها تعرض می‌کند.
فرزاد موسوی با انتقاد از حضور شبانه ماموران شهرداری به این مکان فرهنگی اظهار داشت: این عمل تعرض به مکان فرهنگی است، در حالی که این مکان ها متعلق به تمام شهروندان و هنرمندان است و هیچ نهادی نباید به خود اجازه تعرض به مکان های فرهنگی یا تغییر کاربری آنها را بدهد.
رئیس موزه هنرهای معاصر اهواز نیز در این باره گفت: نیمه شب گذشته نیروی انتظامی و ماموران شهرداری اهواز بدون داشتن هیچ مجوزی، قسمتی از این موزه را تخریب کردند.
انوشیروان بهرامی با تاکید بر اینکه این ماموران هیچگونه حکمی برای تخریب نداشتند، افزود: درگیری کارمندان موزه و ارشاد با این ماموران و تجمع تعدادی از هنرمندان اهوازی باعث توقف عملیات تخریب شد.
وی اظهار داشت: در صورتی که شهرداری اهواز ادعایی نسبت به اقدامات اداره ارشاد در این محل دارد باید این مسئله در جلسات طرح و تایید شود و حضور ماموران به این شیوه نادرست است.
بهرامی تاکید کرد: محلی که در معرض تخریب شهرداری قرار گرفته طرح توسعه موزه است و جنب این محل فضایی به مساحت یک هزار مترمربع قرار است سالن اجتماعات و آمفی تئاتر در پنج طبقه ساخته شود و یک و نیم میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ماموران گفتند برای تخریب باقی ساختمان دوباره مراجعه می‌کنند، موضوع از طریق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال پیگیری است.

* تخریب نکردیم؛ قصد زیباسازی داریم
شهر دار منطقه یک اهواز اما هر گونه درگیری با کارمندان موزه هنرهای معاصر را رد کرد و گفت:‌ درگیری به معنی زد و خورد و فحاشی است که این اتفاق بین دو گروه نیفتاد.
داوود دارابی توضیح داد: حدود هشت سال است که جاده ساحلی به سمت نادری، بین پل هشتم و موزه هنرهای معاصر زمین خالی بزرگی است که در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد، کنارگذر ساحل کارون که باید چشم انداز زیبا داشته باشد و ادعای شهرداری و خواست تمام شهروندان است، با فونداسیون و آرماتورهای زنگ زده و میکسرهای بسیار قدیمی در آن محل، چهره بسیار نازیبایی به خود گرفته است.
وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد دراین محل برنامه‌ای برای اجرا ندارد. ساخت و ساز در بستر و حریم کارون تخلف است و به نظر می آید ارشاد از قرار گرفتن این محل در حریم و بستر رودخانه کارون اطلاعی نداشته است که موزه را در این محل احداث کرده است.
دارابی تخریب ساختمان نیمه تمام را رد و تاکید کرد: شهرداری قصد دارد آرماتورها را خم کند و بدون اینکه آسیب و صدمه‌ای وارد کند، پس از ریختن خاک نرم آن محوطه را گل‌کاری کند.
وی افزود: ارشاد بعد از گرفتن مجوز ساخت و ساز در حریم کارون می‌تواند کارش را ادامه دهد، شهرداری هم خاک و گل‌کاری‌ها را برمی‌دارد.
شهردار منطقه یک اهواز ادعای تخریب بخشی از ساختمان در حال اجرا را فرافکنی مسئولان موزه دانست و گفت: امشب باز هم برای خم کردن باقی آرماتورها مراجعه می‌کنیم.
وی تصریح کرد: شهرداری برای زیباسازی نیازی به کسب اجازه و مجوز ندارد و برای تغییر هر جایی که حالت زشتی به شهر ببخشد ورود می‌کند. بارها به ارشاد در مورد نازیبایی این محل تذکر داده شده اما شهرداری نمی تواند 10 سال منتظر بماند و آن محل را به حال خود رها کند. مالک نیز نمی‌تواند مدعی شود که چرا شهرداری برای زیباسازی و گل‌کاری محل اقدام کرده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول