اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از محل درآمد زکات محقق شد

اجرای 42 پروژه عام‌المنفعه در روستاهای دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی دشتستان از اجرای 42 پروژه عام‌المنفعه در روستاهای دشتستان از محل درآمد زکات خبر داد.

اجرای 42 پروژه عام‌المنفعه در روستاهای دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان سیداکبر عدنانی یکشنبه شب در نشست با مسئولان کمیته امداد استان بوشهر و مسئولان ارشد شهرستان دشتستان اظهار داشت: آشنایی مردم با فریضه الهی زکات و تبیین این فریضه الهی در جامعه از وظایف مهمی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی دشتستان افزود: شهرستان دشتستان به دلیل پتانسیل‌های بالای کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشور و استان بوشهر در امر زکات است و مسئولان با برنامه‌های خود همواره در این مسیر تلاش کرده‌اند.

عدنانی با اشاره به رتبه دوم شهرستان دشتستان در امر زکات در کشور عنوان کرد: در سال گذشته 11 میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که با این میزان زکات 42 طرح عمرانی عام‌المنفعه در روستاها اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت فریضه الهی زکات و اثرات آن در جامعه برای فرهنگ‌سازی و احیاء این امر مهم مبلغان دینی در فرصت‌های مناسب فواید زکات را برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه برازجان نیز اظهار داشت: روحانیون نقش مهمی در تبیین فریضه الهی زکات دارند و به مفهوم اصلی نقش روحانیون در تبیین فریضه الهی زکات غیر قابل انکار است و مبلغان دینی و روحانیون باید فواید زکات که یکی از ارکان مهم دین مبین اسلام است را برای مردم تشریح کنند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح با اشاره به اهمیت امر زکات در جامعه بیان داشت: زکات موضوعی مهم و حیاتی در اجتماع است و فواید زیاد آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست و مسئولان و متولیان امر زکات باید پرداخت زکات را به صورت یک فرهنگ در جامعه طنین‌انداز کنند و به این ترتیب مردم به عمل به این فریضه الهی ترغیب می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر نیز تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ برای تبیین فریضه الهی زکات انسجام برنامه‌ها در روستاهای استان است و به این منظور از روحانیت معظم به صورت تمام وقت در روستاها کمک خواهیم گرفت.

احمد لطفی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی یکی از رئوس مهم فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در عرصه زکات است گفت: تهیه بسته‌های فرهنگی با موضوع زکات و توزیع آن بین کشاورزان و روستاییان از مسائلی است که در دستور کار دبیرخانه زکات استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول