اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده استانداری آذربایجان‌غربی در طرح مین‌زدایی مناطق مرزی استان خبر داد

پاکسازی 13650 هکتار از اراضی آلوده به مین

خبرگزاری فارس: نماینده استانداری آذربایجان‌غربی در طرح مین‌زدایی مناطق مرزی استان گفت: 13 هزار و 650 هکتار از اراضی استان از وجود مین‌های کاشته شده پاکسازی شده است.

پاکسازی 13650 هکتار از اراضی آلوده به مین

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی کاظمی عصر یکشنبه در جلسه طرح پیشگیری از معلولیت‌های ناشی از انفجار مین در اشنویه اظهار داشت: تاکنون 2 هزار و 300 پایگاه مرزی این استان از وجود انواع مین پاکسازی شده است.

وی با بیان اینکه با پایان یافتن جنگ تحمیلی، یگان‌های مهندسی حضور فعالی در مرزهای کشور داشته‌اند، افزود: این تعداد پایگاه مرزی طی دو دهه گذشته پس از اتمام جنگ تحمیلی با تشکیل ستاد بازسازی در مناطق مختلف استان توسط اکیپ‌های مرکز مین‌زدایی پاکسازی شده است.

به گفته این مسئول در زمان حاضر تمام نقاط آلوده در شهرستان اشنویه به غیر از دو پایگاه در ارتفاعات مرزی به طور کامل پاکسازی شده است.

وی گفت: برای جلوگیری از انفجار مین در مناطق آلوده آموزش‌های لازم برای آگاهی دادن به ساکنان این مناطق از اهمیت فراوانی برخوردار است.

فرماندار اشنویه نیز در این جلسه خواستار آموزش جامعه هدف از جمله عشایر، دانش‌آموزان، دامداران و مرزداران منطقه با مین و تلفات ناشی از آن شد.

محمدعلی حسین‌زاده با قدردانی از اعضای ستاد مین‌زدایی استان خواستار توسعه امر آگاهی‌دهی به مردم به‌ویژه روستاییان شد.

وی افزود: امیدواریم با انجام کارهای فرهنگی و همچنین آموزش مردم استان در کنار تلاش شبانه‌روزی این گروه خدوم، روزبه روز شاهد کاهش آثار تخریبی این خطه از ایران اسلامی باشیم.

به گفته این مسئول پاکسازی مناطق آلوده به مین مستلزم ایثار است و مردم و مسئولان قدردان تلاشگران این عرصه هستند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول