اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگوی فارس با یکی از رهبران انقلابیون بررسی شد

واکاوی راهیابی "احمد شفیق" به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر

خبرگزاری فارس: نائب رئیس سابق حزب آزادگان مصر با بیان اینکه اموال سعودی و قطری نقش چشمگیری در نتایج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر داشت، گفت: حزب ملی سابق مصر با بهره گیری از اختلاف بین اسلامگرایان و شکستن آرای آنها آخرین نخست وزیر رژیم مبارک را به دور دوم رساند.

واکاوی راهیابی "احمد شفیق" به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر

"محیی‌الدین الغندور" از رهبران انقلابیون در میدان التحریر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اعلام نتائج غیرنهایی دور نخست اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک گفت: نتائج این انتخابات بویژه پیشی گرفتن احمد شفیق از برخی نامزدهای این انتخابات همگان را حیرت زده کرد.

وی قرار گیری شفیق در رتبه دوم نتائج اولیه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر را دارای پیامی مبنی بر زنده بودن بقایای رژیم مبارک خواند و تصریح کرد که حزب ملی سابق مصر در پشت پرده حملات تبلیغاتی احمد شفیق قرار دارد و با بهره گیری از اختلاف بین اسلامگرایان و شکستن آرای آنها آخرین نخست وزیر رژیم مبارک را تا رتبه دوم این انتخابات رساندند.

الغندور راه یافتن احمد شفیق به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری خطری برای انقلاب مصر خواند و با هشدار نسبت به منحرف شدن انقلاب مصر ، همبستگی و ائتلاف همه نامزدها و آحاد ملت به منظور جلوگیری از پیروزی آخرین نخست وزیر رژیم مبارک را خواستار شد.

وی پیروزی کاندیدای اخوان المسلمون در انتخابات ریاست جمهوری را نسبت به احمد شفیق به سود همه آحاد و جریان‌‌های سیاسی مصر دانست و تصریح کرد که بایستی هر طور شده از افتادن قدرت به دست بقایای رژیم مبارک جلوگیری شود تا بدینویسله مصر را از چنگال طاغوتیان حسنی مبارک نجات دهیم.

این نماینده سابق پارلمان مصر از دخالت‌های بیگانگان و روانه شدن اموال هنگفت عربی و غربی به سوی مصر سخن راند و با بیان اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها از طریق مزدوران عرب خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال تعیین و تحمیل رئیس جمهور آینده مصر هستند تا مصالح خود را از طریق وی به پیش ببرند، گفت: معتقدم دخالت‌های سیاسی صهیونیست‌ها و آمریکا و اموال سعودی و قطری نقش چشمگیری در نتائج دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر داشتند.

وی با بیان اینکه 30 درصد ملت مصر تحت خط فقر قرار دارند، از پرداخت دلارهای نفتی به فقرا و تهیدستان به منظور رأی دادن به احمد شفیق خبر داد و افزود: علاوه بر آرای محرومان که در مقابل پول به شفیق رأی داده‌اند؛ آرای مسیحیان را نیز بایستی در پیشی گرفتن احمد شفیق مؤثر بدانیم زیرا جمعیت 8 الی 9 میلیون نفری مسیحیان از به قدرت رسیدن اسلامگرایان به شدت به هراس افتاده‌اند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول