اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

روحانی مصری: رای به "موسی" و "شفیق" فساد در زمین است

خبرگزاری فارس: یک از علمای جمعیت الشرعیه مصر در فتوای خطاب به مردم مصری رای دادن به عمرو موسی و احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر را خیانت در امانت و فساد در زمین دانست.

روحانی مصری: رای به "موسی" و "شفیق" فساد در زمین است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی المحیط، "منیر جمعه"، یک از علمای جمعیت الشرعیه و نزدیک به جماعت اخوان المسلمون مصر روز گذشته با صدور فتوایی اعلام کرد که ریختن آراء به صندوق‌های عمرو موسی و احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر خیانت در امانت و فساد در زمین است.

شیخ جمعه دادن رای به وزیر سابق خارجه و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک، رئیس جمهوری‌ مصر را همکاری و تعاون در ارتکاب گناه و تجاوز و سرفرود آوردن در برابر ستمکاران و خیانت به درستکاران و خیانت در امانت برشمرد.

وی در ادامه افزود: از این تعجب می‌کنم که چگونه است افرادی چون عمرو موسی و احمد شفیق به خود جرات داده در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت کردند، گویی آنها از افراد درستکار هستند، در حالی‌که تاریخ و عملکرد آنها برای همه مردم مصر آشکار و عیان است.

شیخ جمعه افزود: همه می‌دانند که نه موسی و نه شفیق هیچ‌گاه خواهان آزادی‌های عمومی برای مردم نیستند و طلم و ستم بر علیه مردم را رفع نمی‌کنند و مطالبات مردمی را برآورده نمی‌سازند و در راه یاری اسلام و مسلمین گام برنمی‌دارند،‌ بلکه کاملا نشانه و عینیت انسان‌های فاسد و جنایت پیشه هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب بزرگ و شرافتمند مصر برای انجام اصلاحات و تغییرات انجام شد، تاکید کرد که شرعا جایز نیست که خون شهدای خود را به هدر دهیم و یتیمان و بیوه‌زنان را با بازگرداندن چهره‌های سابق به قدرت نادیده بگیریم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول