اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/ اخبار انتخابات مصر/

نیروهای انقلابی و احزاب اسلامی علیه "شفیق" متحد می‌شوند/استقبال گسترده از پیروزی "مرسی"

خبرگزاری فارس: جریان‌ها انقلابی و احزاب و شخصیت‌های سیاسی مصر اعلام کردند، در دور دوم به مقابله با احمد شفیق برخاسته و از "محمد مرسی" نامزد اخوان المسلمون که در صدر قرار دارد، حمایت خواهند کرد.

نیروهای انقلابی و احزاب اسلامی علیه "شفیق" متحد می‌شوند/استقبال گسترده از پیروزی "مرسی"

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در حالی‌که هنوز نتایج نهایی و رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام نشده است، اما همه در مصر از کشیده شدن این انتخابات به دور دوم سخن می‌گویند و تاکید می‌کنند که دور دوم مبارزه میان "احمد شفیق"، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد مستقل غربگرای این انتخابات و "محمد مرسی"،‌ نامزد جماعت اخوان المسلمون خواهد بود که تاکنون موفق به کسب بیشترین آرای انتخاباتی شده است.

بر این اساس جریان‌ها انقلابی و احزاب سیاسی و شخصیت‌های مصری از هم اکنون اعلام کرده‌اند که در دور دوم به مقابله با "احمد شفیق" برمی‌خیزند و از "محمد مرسی" حمایت خواهند کرد.

این درحالی است که "عبد المنعم ابو الفتوح"، دیگر نامزد اسلام‌گرای این انتخابات که خود را خارج از کورس رقابت‌ها ملاحظه می‌کند، اعلام کرده است که در دور دوم از محمد مرسی حمایت خواهد کرد.

از سوی دیگر هواداران شفیق نیز با این کار دست به کار شده‌ و اعلام کرده‌اند که در دور دوم از شفیق حمایت خواهند کرد، اما در عین حال از آنجا که مرسی شخص محترمی است، آرای خود را به صندوق شفیق نخواهند ریخت و از مرسی حمایت خواهند کرد که از جمله آنها باید به "حمزه نمره"، هنرمند مصری اشاره کرد. همچنین سایت "من خیرت الشاطر" را انتخاب نمی‌کنم که از جمله بزرگ‌ترین و مهمترین سایت‌های معارض جماعت اخوان المسلمون است که در بیانیه‌ای ذکر کرده با وجودی که نامزدهای اخوان المسلمون را رد کرده و نمی‌پذیرد، اما برای جلوگیری از بازگشت مصر به دوره سابق خود و برای حمایت از موفقیت انقلاب در دور دوم به مرسی رای خواهد داد.

این در حالی است که احزاب سلفی و ائتلاف‌های انقلابی نیز از هم اکنون حمایت خود از مرسی در دور دوم انتخابات را اعلام کرده‌اند. حزب الوسط با بیان اینکه هم اکنون نبرد انتخاباتی در مصر به نبرد میان رژیم سابق و انقلاب 25 ژانویه تبدیل شده است اعلام کرد که به همین منظور از محمد مرسی در دور دوم حمایت خواهد کرد.

محمد مرسی تاکنون و براساس نتایج غیر رسمی موفق شده پیشتار انتخابات ریاست جمهوری مصر باشد و احمد شفیق پس از او جایگاه دوم را احراز ‌کند.

انتهای پیام/++ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول