اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

پارلمان مصر از "احمد شفیق" به اتهام فساد مالی شکایت کرد

خبرگزاری فارس: پارلمان الشعب مصر مستنداتی را به دادستانی مصر ارائه داده است که در آن "احمد شفیق"، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به فساد مالی محکوم شده است.

پارلمان مصر از "احمد شفیق" به اتهام فساد مالی شکایت کرد

به گزارش فارس به نقل از الجزیره،  پارلمان الشعب مصر اعلام کرد که مستنداتی به دادستانی این کشور ارائه کرده است که ثابت می‌کند، "احمد شفیق"، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر به فساد مالی محکوم شده است.

دادستانی مصر نیز اعلام کرد ، شکایتی از پارلمان الشعب دریافت کرده که باید به دادگاه نظامی جهت رسیدگی ارائه شود، چرا که شفیق یکی از مقامات و مسئولان نظامی رژیم سابق به شمار می‌آید و شکایت ارائه شده علیه وی باید در این دادگاه مورد رسیدگی قرار گیرد.

این شکایت که توسط "محمد سعد الکتاتنی"، رئیس پارلمان الشعب به دادستانی مصر ارائه شده است، به دست داشتن شفیق در هدر دادن بیت المال و اموال عمومی و فروش زمینی به قیمت بسیار پایین به خاندان مبارک متهم شده است.

در بیانیه پارلمان الشعب آمده است: به همراه این شکایت اسناد قرارداد فروش این زمین نیز ضمیمه شده است.

دفتر تبلیغات انتخاباتی احمد شفیق با رد این اتهامات تاکید کرده که این فرمانده سابق نیروی هوایی مصر دو فروند جنگنده اسرائیلی را طی جنگ سرنگون کرده است. 

همچنین در بیانیه‌ای مدعی شده که شفیق دارای پیشینه نظامی بزرگی و پرونده‌ای درخشان در نیروی هوایی مصر است و همین موجب شده است تا وی به فرماندهی نیروی هوایی مصر انتخاب شود.

احمد محمد شفیق زکی معروف به احمد شفیق، کاندیدای مستقل که انقلابیون وی را در زمره بقایای رژیم سابق می دانند، تایید 62.192 نفر از مردم را همراه دارد، در 17 فروردین نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصرشد.

احمد محمد شفیق نخست وزیر سابق مصر و وزیر سابق هواپیمایی این کشور است و در روزهای پایانی زمامداری حسنی مبارک از سوی رئیس جمهور مخلوع مصر به سمت نخست وزیر این کشور انتخاب شد و تا چند هفته پس از سرنگونی مبارک در این سمت قرار داشت.

وی متولد 25 نوامبر 1941 و فارغ التحصیل دانشکده هوایی مصر است.  از وی به عنوان نامزد شورای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری یاد می‌‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول