اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

"راسم النفیس" در گفت‌‌وگو با فارس مطرح کرد:

حمایت نظامیان از عمروموسی و شفیق/شورای نظامی راه مداخلات خارجی را باز گذاشت

خبرگزاری فارس: رهبر شیعیان مصر با فاحش برشمردن اشتباهات شورای نظامی گفت که نظامیان حاکم بر مصر راه را برای دخالت‌های خارجی و تندروهای داخلی باز کرد و اینگونه است که جنایات بسیاری بر ملت مصر روا داشته شد.

حمایت نظامیان از عمروموسی و شفیق/شورای نظامی راه مداخلات خارجی را باز گذاشت

"احمد راسم النفیس" از رهبران شیعیان مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، از کارشکنی شورای نظامی حاکم بر مصر و برخی دیگر از مسئولان و بازماندگان رژیم مبارک بر سر روند سیاسی مصر جدید ابراز تاسف کرد و نسبت به تلاش‌هایی که  انقلاب را هدف قرار داده‌اند و در صدد انحراف آن هستند، هشدار داد.

وی با بیان اینکه عرصه سیاسی مصر علاوه بر شورای نظامی به میدانی برای جولان گروه‌ها و برخی مسئولان تبدیل شده است، تاکید کرد که به رغم وجود انتقادات در خصوص عملکرد شورای نظامی بویژه درباره برگزاری انتخابات ولی عملکرد این شورا را نمی‌توان بدون توجه به اقدامات سایر طرف‌های مؤثر در عرصه سیاسی ارزیابی کرد.

النفیس با فاحش برشمردن اشتباهات شورای نظامی یاد آور شد که نظامیان حاکم بر مصر راه را برای دخالت‌های خارجی و تندروهای داخلی باز کرد و اینگونه است که جنایات بسیاری بر ملت مصر از سوی برخی از گروه‌های سیاسی داخلی روا داشته شد.

این اندیشمند مصری با اشاره به کارشکنی‌های شورای نظامی در تعدیل قانون اساسی مصر، از نقش حمایتی نظامیان از سودجویان سیاسی سخن گفت و افزود: متاسفانه شورای نظامی در حالی برخی‌ها را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری باز داشت که وجود پاسپورت‌های آمریکایی و قطری برخی از نامزدهای دوره فعلی انتخابات ریاست جمهوری مسجل شده است.

وی توطئه چینی یا ضعف شورای نظامی مصر در جلوگیری از دخالت‌های خارجی در امور داخلی قاهره بویژه انتخابات را خطرناک و دارای پیامدهای ناگواری برای روند سیاسی مصر پس از انقلاب خواند و تاکید کرد: گرچه برخی‌ها معتقدند که شورای نظامی تلویحا از عمرو موسی و احمد شفیق حمایت کرده ولی با توجه به هشیاری ملت مصر نگرانی از این بابت ندارم.

النفیس با بیان اینکه بنده همواره سیاست‌های رژیم سابق و حتی شورای نظامی را نقد کرده‌ام، گفت: متاسفانه عملکرد برخی جریان‌های سیاسی جدید به حدی شنیع است که پا را از نظام سابق فراتر گذاشته‌اند. هم اکنون برخی جریان‌ها مساجد را به تسخیر منافع در آورده و علیه گروهی از مسلمانان سخن پراکنی می‌کنند و حتی شیعیان را هدف تهدید قرار می‌دهند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول