اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی استان‌های بنیاد مسکن خبر داد

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات بهسازی به روستائیان

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به روستائیان برای بهسازی واحد مسکونی خبر داد.

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات بهسازی به روستائیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هادی درفشی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: در طی برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه مقرر شد سالانه 200 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در کشور مقاوم‌سازی شود که بر اساس این تعهد در سال جاری یک میلیون و 600 هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی و مراحل اجرایی مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی آغاز شده است.

وی از بهره‌برداری یک میلیون و 500 واحد مسکونی در کشور خبر داد و گفت: رئیس‌جمهور نیز قول مساعد دادند تا یک میلیون و 120 واحد مسکونی مراحل پایان کار خود را دریافت کنند و کار مقاوم‌سازی تا پایان سال‌ جاری به اتمام برسد.

درفشی با اشاره به تخصیص 3 هزار میلیارد تومان منابع بانکی به خانواده‌های روستایی، گفت: مجموعه نهادی و مالی دولت در یک برنامه منسجم در دولت و مجلس دست به دست یکدیگر داده تا در پایان برنامه پنجم به تعهد ظرفیت 2 میلیونی خود پایان دهد.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌‎های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای حادثه‌خیز است، گفت: در این کشور شاهد حوادث طبیعی از جمله زلزله بم، رودبار و حوادثی در فارس و قشم به صورت متفرقه بوده‌ایم که خسارت‌های سنگینی را به کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به حوادث طبیعی ایران، گفت: با توجه به پرحادثه بودن و حادثه‌خیزی اکثر مناطق کشور نیاز است برای جلوگیری از خسارت به منابع انسانی، اقتصادی و مناطق روستایی و محروم کشور که همیشه بیشترین آسیب را می‎بینند مقاوم‌سازی و بازسازی واحدها با جدیت بیشتر پیگیری شود.

درفشی خاطرنشان کرد: در حادثه بم شاهد اتفاقات تلخی بودیم که اگر سعی کنیم تا در مناطق روستایی که معمولا خانه‌ها شکل مقاوم و اصولی ندارند مقاوم‌سازی کنیم دیگر شاهد حوادث تلخ این‌چنینی نخواهیم بود.

معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌‎های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آموزش 12 هزار نیروی فنی و مهندسی در کشور، گفت: 12 هزار نفر از کسانی که می‌‎توانند در بهسازی فضای روستایی توانا باشند، تحت آموزش فنی و مهندسی روستایی قرار گرفته‌اند تا در امور بهسازی و مقاوم‌سازی روستاها نظارت کنند و امروزه به خوبی شاهد بهبود فضای روستاها هستیم.

وی با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی فاز دوم کارخانه سیمان شهرکرد، گفت: کارخانه سیمان شهرکرد سال‌ها بدون اینکه به بهره‌برداری برسد، پروژه‌اش متوقف شده بود ولی حدود یک سال و نیم گذشته تا به حال پیشرفت بسیاری داشته و تا سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و اینک فاز دوم کارخانه سیمان شهرکرد کلنگ‌زنی خواهد شد و امیدواریم به یکی از موفق‌ترین کارخانه‌های ایران تبدیل شود.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری امروز با حضور معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مدیران استانی برگزار و در پایان این مراسم از زحمات سام انصاری مدیرکل سابق بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری تجلیل و قدردانی و غلامرضا کشاورز به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن این استان معرفی شد.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول