اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر خواستار شد

تولید سالانه 10 محصول استراتژیک توسط نخبگان بوشهری

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: نخبگان استان بوشهر باید سالانه حداقل 10 محصول استراتژیک برای نظام تولید کنند.

تولید سالانه 10 محصول استراتژیک توسط نخبگان بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با شماری از نخبگان و مسئولان بنیاد نخبگان استان بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی بنیاد نخبگان گفت: راه‌اندازی بنیاد نخبگان از آرزوهای بنده بود که الحمدلله در استان تشکیل شد.

وی گفت: بنیاد نخبگان یک فرصت است برای حمایت از حرکت نخبگانی در همه عرصه‌های تولید علم، تولید کار و کالاهای مهم و استراتژیک به طوری که اگر در فضای نظام، نگاه نخبگانی نداشته باشیم قطعاً در عرصه تولید ملی کارآمد و سرمایه‌گذاری ثروت‌افزا دچار مشکل خواهیم شد، با این روند نیازهای زیرساختی نیز روزافزون خواهد شد.

امام جمعه بوشهر در رابطه با اهمیت نخبه‌پروری گفت: جهان از همان ابتدا به دست نخبگان پیش رفته و خداوند متعال نخبگان جامعه را به عنوان پیامبر و امام انتخاب می‌کرده است.

صفایی‌بوشهری درباره فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی بنیاد نخبگان گفت: بنیاد نخبگان یک فرصت است برای بازتولید پروژه‌ها بر اساس نگاه نخبگی و همین بنیاد اگر با این نگاه حرکت نکند می‌تواند تهدید باشد، اگر اهداف از قالب مثلث شناسایی، جذب و حمایت فراتر نرود، یک بانک غیررسمی و مرکز برگزاری همایش و حمایت مادی از نخبگان می‌شود اگر چه در همین حد هم خوب است ولی اهداف باید کلان و بالاتر از این حرف‌ها باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: نگاه بنیاد نخبگان به جامعه مدیریتی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی باید نگاه برنامه‌ریزی، مدیریت و نظارت نخبگانی باشد، این کار بزرگی است.

صفایی‌بوشهری گفت: باید حمایت از نخبگان برای تولیدات نخبگانی یک فرهنگ غالب شود که البته جای کار فراوان دارد.

وی استان بوشهر را منشأ ظهور و بروز نخبگان بزرگی در عرصه کشور دانست و گفت: استان ما همیشه عرصه حضور نخبگان بوده مثل بزرگانی چون علی نقی دشتی و ... اخیراً بعد از انقلاب نیز در حوزه علوم تجربی، پایه و انسانی دارای موفقیت‌های قابل توجهی بوده، هر چند در حوزه علوم دینی با وجود کارهای خوبی که صورت گرفته، به آن چیزی که مورد انتظار است نرسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه نخبگان استان بوشهر با حداقل‌های معیشتی کارهای بزرگی آفریده‌اند گفت: باید به سمتی برویم که گفتمان غالب نخبه‌پروری باشد، باید از همان پیش دبستانی نگاه نخبگانی حاکم شود و از همان ابتدا با نگاه تولید علم، عملکرد و انتظارات ویژه داشته باشیم.

وی بومی‌سازی راهکارهای نخبه‌پروری و جذب نخبه با برنامه‌ریزی شورای عالی نخبگان را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: بنیاد نخبگان باید برای بکارگیری نخبگان و استفاده از آنها برای اهداف نظام برنامه‌ریزی کند، باید موضوعات مورد نیاز استان و کشور شناسایی و برای تولید به نخبگان واگذار شود، در این زمینه کارهای بزرگی باید صورت بگیرد.

صفایی‌بوشهری برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی در زمینه رفع مشکلات و کمبودهای صنایع زیرساختی استان را بسیار راهگشا عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ صنعت نفت، فرسودگی سخت‌افزارهای زیرسطحی است که متخصصین می‌توانند با فناوری نانو این مشکل را حل کنند، چه اشکال دارد این موضوعات در کرسی‌های نظریه‌پردازی مطرح شود و نخبگان استان در این‌باره نظریه کارشناسی بدهند.

امام جمعه بوشهر رویکرد تولیدات و نوآوری‌ها در استان را غیر استراتژیک دانست و گفت: باید به سمت ایجاد نمایشگاه دائم تولیدات نخبگان استان با نگاه استراتژیک برویم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی گفت: به امر رهبری باید به سمت تولید ملی برویم که این مهم باید در بنیاد نخبگان و فضای عمومی استان نهادینه شود.

صفایی‌بوشهری افزود: با این جمعیت محدود و ظرفیت بالایی که در استان داریم، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و دهکده‌های دانایی باید نگاه راهبردی در تولید نخبگانی گسترش پیدا کند، همواره خوف این داریم که این کارها مبتلا به پیچ و خم‌های اداری شود و کار در حد یک تعامل و مراوده و تدوین یک جزوه خلاصه شود و سودی برای نظام نداشته باشد که باید برای این چاره‌اندیشی شود.

وی بیان داشت: نخبگان استان بوشهر باید سالانه حداقل 10 محصول استراتژیک برای نظام تولید کرده و باید در علوم انسانی، تجربی، فیزیک، شیمی و ریاضی نظریه‌پردازی شود.

امام جمعه بوشهر گفت: خوشحالیم شرایط به گونه‌ای رقم خورد که افراد دلسوز، فهمیده و آگاه، سکاندار بنیاد نخبگان استان شده‌اند و در نخستین فرصت در بنیاد نخبگان حضور پیدا خواهم کرد و به امید خدا در این بنیاد کارهای بزرگی صورت خواهد گرفت و فرهنگ و علم و ادب استان و بزرگی استان روزافزون می‌شود.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول