اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل خبر داد

اجرای 4400 کیلومتر شبکه تغذیه گاز در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از اجرای 4 هزار و 400 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

اجرای 4400 کیلومتر شبکه تغذیه گاز در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح طرح گازرسانی به روستاهای نوده و کرندق از توابع بخش مرکزی شهرستان کوثر اظهار داشت: سیاست اصلی شرکت گاز استان اردبیل گازرسانی به روستاهای اولویت‌دار به ویژه در مناطق صعب‌العبور است و به همین لحاظ ما روستاهای کوهستانی را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی شهرستان کوثر، خلخال و توابع آن را دارای بیشترین نیازمندی به نعمت گاز اعلام کرد و افزود: با احصای این نیازمندی‌ها وارد عمل شدیم و در این راستا از مسئولان می‌خواهیم ما را در اجرای موفق این سیاست‌ها یاری کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به روستاهای نوده و کرندق 10 کیلومتر شبکه اجرا شده است.

خدایی افزود: برای این پروژه‌ها 200 مورد انشعاب گاز و یک مورد ایستگاه تقلیل فشار گاز از نوع تی‌بی‌اس به ظرفیت پنج هزار متر مکعب در ساعت احداث شده است. با افتتاح این پروژه‌ها 216 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اعتبار پروژه های گازرسانی به روستاهای نوده و کرندق در شهرستان کوثر را 5 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد.

این مسئول یادآور شد: تاکنون 23 شهر و 281 روستای استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و عملیات گازرسانی به 200 روستای دیگر استان هم در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار کوثر هم در این آیین گازرسانی به روستاهای کوثر را به دلیل کوهستانی و سردسیر بودن بیشتر مناطق آن از پروژه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و گفت: با هدف رفاه حال اهالی، گازرسانی به روستاهای این شهرستان با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

سید سعدالله رئیس‌ساداتی افزود: با توجه به موقعیت و تعدد روستاهای این شهرستان ضرورت دارد برنامه‌هایی برای افزایش تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در منطقه اجرا شود.

استاندار اردبیل نیز در این آیین ابراز داشت: برای تحقق آرمان‌های نظام اسلامی خدمات‌رسانی در مناطق محروم و روستایی توسعه می‌یابد. ایجاد امکانات و رفاه اجتماعی برای همه مردم حاصل خون شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: به برکت وجود انقلاب اسلامی گاز طبیعی که یک نعمت الهی است از جنوبی‌ترین نقطه کشور با هزاران کیلومتر فاصله و با احداث لوله‌های قطور خطوط انتقال گاز به استان اردبیل رسیده تا در تامین رفاه و آسایش هموطنان مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه گازرسانی به روستاها و مناطق دور افتاده استان کارهای خوبی انجام شده است، افزود: ‌استفاده صحیح و مناسب موهبت‌های الهی بهترین راه سپاسگزاری از خداوند است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول