اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:

پزشکی قانونی اردبیل با کمبود نیرو و فضا روبروست

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: پزشکی قانونی استان اردبیل سال‌هاست از معضل کمبود نیروی انسانی و محدود بودن فضای کاری به ویژه در شهرستان‌ها رنج می‌برد.

پزشکی قانونی اردبیل با کمبود نیرو و فضا روبروست

بهزاد ولیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مراجعات روزانه ما در مرکز استان اردبیل روزانه بیش از 100 نفر است که این تعداد متناسب با فصول مختلف سال متغیر بوده به طوری که در فصل بهار و تابستان بیشترین مراجعات را به پزشکی قانونی شاهد هستیم.

این مسئول بیان داشت: به طور میانگین برای هر پرونده تشکیل شده دو یا سه بار مراجعه مردم را شاهد هستیم به طوری که 50 درصد پرونده‌ها و مراجعات مردمی نیز به پزشک قانونی مرکز استان است.

وی به چالش کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: در جوامع مختلف بزرگترین سرمایه هر دستگاه نیروی انسانی است و در حوزه تخصصی اهمیت و جایگاه بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص فوق‌العاده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها تنها با یک نیروی انسانی و حجم کار و مراجعات روبرو هستیم، افزود: تا سال گذشته در جذب نیرو و حفظ آن با مشکلات عدیده‌ای رو برو بودیم به طوری که به دلایل مختلف نیروی جذب شده چندان راغب به حضور در پزشکی قانونی نبود.

ولیزاده بیان داشت: در اکثر شهرستان‌ها کادر پزشکی ما هم کارهای حوزه مدیریت را انجام می‌دهد و هم مجبور است حضور در صحنه جرم داشته باشد و هم به درخواست و مطالبه متعدد ارباب رجوع پاسخ دهد که با این حجم کار فرسودگی نیروی انسانی مشهود و معلوم است.

وی ادامه داد: ما از این لحاظ تحت فشار شدید هستیم و مجلس نیز سال گذشته با تصویب قانون فوق‌العاده جذب شاغلین پزشکی قانونی هرچند جاذبه ایجاد کرده است اما همچنان پیگیر کسب مجوز استخدام هستیم تا بتوانیم بخشی از نیروهای مورد نیاز را جذب و حتی بخشی از نیروها را نیز از طریق جابجایی نیروی سایر دستگاه‌ها و انتقال نیروهای مازاد انجام دهیم.

این مسئول مشکل دیگر پزشکی قانونی استان اردبیل را نبود مرکز تملّکی برای ادارات پزشکی قانونی شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: در ساختمان‌های استیجاری نمی‌توانیم تغییر آنچنانی در محدوده داخلی ساختمان برای راه‌اندازی سالن تشریح، سردخانه و یا نصب دیگر تجهیزات انجام دهیم به همین خاطر با محدودیت‌هایی روبرو هستیم که امیدواریم با احداث ساختمان ملکی در شهرستان‌های مختلف بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در ادامه بیان داشت: اگر این اقدام صورت بگیرد دیگر نیازی نیست اجساد برای تشریح به مرکز استان منتقل شود و خانواده‌های متوفی دچار گرفتاری و مشکلات متعدد شوند.

ولیزاده خاطرنشان کرد: در سال 86 بر اساس مبادله موافقت‌نامه مجوز احداث چهار مرکز به عنوان قطب شهرهای استان را دریافت کردیم ولی عملاً جز احداث پزشکی قانونی در مشگین‌شهر که سال 89 به بهره‌برداری رسید بقیه مجوزها بر زمین مانده است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول