اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی بهجت:

آیت‌الله بهجت دعای مستجاب کشور بود

خبرگزاری فارس: فرزند آیت‌الله بهجت گفت: حضرت آیت‌الله محمد تقی بهجت سنگر نجات و دعای مستجاب کشور بود.

آیت‌الله بهجت دعای مستجاب کشور بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بهجت فومنی در مراسم سالگرد مرجع تقلید حضرت آیت‌الله‌العظمی محمد تقی بهجت فومنی در مسجد حجتیه رشت، با اشاره به ویژگی‌های پدر بزرگوارش، اظهار کرد: ایشان در تمام کشورهای جهان از جمله لبنان طرفدارهای بسیاری داشت.

وی، با بیان اینکه مردم گیلان همواره به شهامت و دفاع از حق معروف بودند، تصریح کرد: این استان محیطی برای پرورش بزرگان و علمایی بوده که در طول تاریخ به کشور خدمت کرده‌اند.

فرزند آیت‌الله بهجت، به بیان ویژگی‌های فردی آیت‌الله بهجت پرداخت و اضافه کرد: پدرم فرموده بود هر کس در هر شهری است باید از احوال همشهری‌های خود باخبر باشد و حداقل نیازهای وی را برطرف کند.

وی، با تصریح بر اینکه در مسجدالحرام با استادی از کشور آرژانتین مواجه شدم که از اندوه مردم این کشور به دلیل رحلت ایشان سخن گفته بود، خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله محمد تقی بهجت سنگر نجات و دعای مستجاب کشور بود.

بهجت، با اشاره به اینکه انسان تنها موجود برگزیده عالم در تفکر و تدبر به تسلیم فرامین الهی است، افزود: درجه ایمان هر فرد به معرفت او بستگی دارد.

وی گفت: علم و معرفت موجب شکوفایی انسان می‌شود که هر قدر عمیق‌تر شود بیشتر اوج می‌گیرد و قرآن رمز پرواز، اسباب تفکر و تدبر انسان است.

فرزند آیت‌الله بهجت با تاکید بر اینکه ایشان از هر گونه تکبر و غرور دوری می‌کردند، خاطرنشان کرد: اگر انسان به دنبال تدبر و تفکر نباشد به خلاف روی می‌آورد و انسانیت خود را از دست می‌دهد.

ا‌نتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول