اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مراجع عظام تقلید

سومین سالروز رحلت آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم سومین سالروز رحلت آیت‌الله بهجت با حضور تعدادی از مراجع عظام تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شد.

سومین سالروز رحلت آیت‌الله بهجت در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در سومین سالروز رحلت آیت‌الله محمدتقی بهجت، مراسم بزرگداشتی با حضور مراجع عظام تقلید پنج‌شنبه ‌شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم باشکوه آیات عظام نوری‌همدانی، علوی‌گرگانی، شبیری زنجانی، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار و محمد دلبری شهردار قم حضور داشتند ضمن اینکه جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای مختلف و نیز خانواده شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم قم نیز در این مراسم حضور یافته و یاد و خاطره آن مرجع تقلید شیعه را گرامی داشتند.

تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید، مداحی و نوحه‌خوانی و نیز ذکر جملاتی از آیت‌الله بهجت آغازگر این مراسم بود و پس از آن نیز آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی امام جمعه تهران به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به ویژگی‌های ذکر شده برای نبی مکرم اسلام (ص) در قرآن مجید گفت: حضرت محمد(ص) پیامبر مهربانی و ایثار بود که برای هدایت امت خویش تلاش فراوانی انجام داد و به تعبیر قرآن، نسبت به این امر حرص داشت.

امام جمعه تهران افزود: برخی از انسان‌ها در سایه ولایت اهل‌بیت (ع) به مقامات بالایی می‌رسند که آیت‌الله بهجت یکی از آنهاست و اکنون تکلیف همه مسلمانان، تبیین اسلام برای جوانان و آشنا ساختن جهانیان با این دین الهی است.

در این مراسم کتابچه‌ای با عنوان «مقام بندگی» شامل تصاویر، گفتارها و خاطراتی از زندگی آیت‌الله بهجت که توسط دفتر تنظیم و نشر آثار این مرجع تقلید فقید شیعه به چاپ رسیده بود در میان حاضران توزیع شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول