اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله قربانی:

عرفان آیت‌الله بهجت در جامعه تقویت شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: علم و عرفان آیت‌الله عظما بهجت باید در جامعه تقویت و نهادینه شود.

عرفان آیت‌الله بهجت در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال آیت‌الله عظما بهجت فومنی اظهار کرد: آیت‌الله بهجت عالم عامل بوده و انسان با دیدن او به یاد خدا می‌افتاد.

وی حجت‌الاسلام شفتی، میرزا حبیب‌الله املشی، شیخ شعبان دیوشلی، سید عبدالکریم لاهیجی، عبدالرزاق لاهیجی و ... را از جمله مفاخر گیلان نامید و افزود: آیت‌الله بهجت از مفاخر دوره معاصر گیلان است.

قربانی شخصیت علمی و عملی آیت‌الله عظما بهجت را بالا دانست و تصریح کرد: بی‌تابی آیت‌الله عظما بهجت در وقت نماز انسان را به یاد آخرت و قیامت می‌انداخت.

امام جمعه رشت با تاکید بر معرفی شخصیت آیت‌الله عظما بهجت به جامعه، خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت دست‌نوشته‌ها و یادداشت‌هایی درباره اخلاق، اصول عقاید و ... دارد و باید آنها را منتشر کرد.

وی، آیت‌الله عظما بهجت را در درس بسیار باریک بین توصیف کرد و گفت: ترویج عرفان اصیل اسلامی برای سازندگی جامعه موثر است.

قربانی گیلان را دارای مفاخر علمی و دینی بسیار دانست و بیان داشت: آیت‌الله عظما بهجت باید به گونه‌ای معرفی شود که جامعه مشتاق راه ایشان باشد.

امام جمعه فومن نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله عظما بهجت را احترام گذاشتن به مقام علم و دین توصیف کرد و گفت: آیت‌الله عظما بهجت مایه افتخار حکمت نظری و عملی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن صفوی با بیان اینکه آیت‌الله عظما بهجت از هواداران و دوستداران انقلاب اسلامی بود، افزود: حکمت و عرفان عملی، اسلامی و دینی آیت‌الله عظما بهجت باید در جامعه گسترش یابد.

وی با تاکید بر برگزاری کنگره علمی آیت‌الله عظما بهجت، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فومن کنگره علمی آیت‌الله عظما بهجت را برگزار می‌کند.

رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال آیت‌الله عظما بهجت نیز در دیدار مذکور بیان داشت: دشمن با تمام قوا تلاش می‌کند مردم را از دین جدا کند و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داده است.

حجت‌الاسلام ولی‌رضا قربانی حق بر ایجاد حیات طیبه در جامعه تاکید کرد و افزود: نماز و حجاب و عفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم راهکارهای ترویج دین در جامعه ارائه شود.

وی زنده نگه داشتن یاد آیت‌الله عظما بهجت را ترویج دین توصیف کرد و ابراز داشت: برگزاری مراسم‌های بزرگداشت آیت‌الله عظما بهجت موج دینی و فرهنگی در جامعه ایجاد می‌کند.

قربانی حق تصریح کرد: برگزاری بزرگداشت مراسم آیت‌الله عظما بهجت آثار بسیاری در جامعه دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در دیدار اعضای ستاد ارتحال آیت‌الله عظما بهجت با نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: امسال فومن میزبان برگزاری مراسم استانی آیت‌الله عظما بهجت است.

رسول جلائی از برگزاری همایش عرفان در دانشگاه آزاد اسلامی فومن خبر داد و افزود: شب شعر در هفته جاری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی تمبر یادبود آیت‌الله عظما بهجت، تصریح کرد: مراسم بزرگداشت آیت‌الله عظما بهجت به مدت یک هفته در فومن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول