اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی با حضور بانوان علوم پزشکی شیراز تشریح شد

فضائل آیت‌الله بهجت از زبان همسر فرزند ایشان

خبرگزاری فارس: مقارن با سالروز عروج ملکوتی عالم ربانی آیت‌الله‌العظمی محمدتقی بهجت مراسمی با حضور عروس بیت آن بزرگوار برگزار شد.

فضائل آیت‌الله بهجت از زبان همسر فرزند ایشان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زهرا موسوی بعد از ظهر امروز در این نشست که با حضور مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور بانوان، جمعی از بانوان عضو هیئت علمی، کادر آموزشی و پرسنلی این دانشگاه برگزار شد، به بیان فضائل، مقامات و کمالات حضرت آیت‌الله بهجت پرداخت و اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله بهجت وجه امتیازش این بود که دنیا را به حد زهد استفاده می‌کرد و همواره می‌گفت بالارفتن از پله‌های معرفت دشوار اما پایین آمدن از آن آسان است.

وی افزود: آیت‌الله بهجت همواره توصیه می‌کردند که با یقین حرکت کنید اگر برای خدا حرکت کردید به‌حتم خدا شما را هدایت می‌کند، همان‌طور که هرگز خود را نمی‌دید و فقط خدا را می‌دید.

همسر فرزند آیت‌الله بهجت تصریح کرد: حضرت آیت‌الله بهجت می‌فرمودند اگر کسی در اعمالش پله پله به خدا نزدیک شد، نشانه‌اش نماز او است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت همواره می‌فرمودند نماز از بزرگترین لذایذ دنیا به شمار می‌آید و خدا از این لذیذتر چیزی را نیافریده است.

همسر فرزند این عالم و عارف ربانی تصریح کرد: اگر بخواهیم سخنان آیت‌الله بهجت را تقسیم کنیم به طور قطع بخش بزرگی از آن‌ها درباره اهل بیت(ع) و به ویژه امام زمان(عج) است.

وی افزود: سخن گفتن در باره کسی که به طور دایم در حال پرده‌پوشی و رازداری بود، بسیار مشکل است چرا که ایشان حاضر نبود پرده را به کنار بزند و در‌باره مسائل زندگی‌اش سخن بگوید.

موسوی افزود: آیت‌الله بهجت 12 ساعت در شبانه‌روز را فقط مشغول عبادت بود آن‌هم عبادت متصل و چه دیده بود کسی نمی‌داند.

وی افزود: آیت‌الله بهجت می‌گفت اگر مردم لذت نماز را بدانند می‌فهمند که در دنیا لذتی بالاتر از لذت نماز نیست.

وی در پایان این نشست به سئوالات حاضرین پاسخ گفت.

به گزارش فارس، مراسم بزرگداشت آیت‌الله‌العظمی محمد تقی بهجت(ره) نیز بعد از ظهر امروز با عنوان «طبیب روحانی» از طرف ستاد بزرگداشت حضرت آیت‌الله بهجت(ره) دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

در این مراسم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی و حجت‌الاسلام علی بهجت، فرزند آیت‌الله بهجت و دکتر لنکرانی حضور دارند و از فضایل و ویژگی‌های این فقیه والامقام برای علاقمندان مطالبی را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول