اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته علمی کنگره استاد شاهی خبر داد

پایان مهلت ارسال مقاله به کنگره شاهی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته علمی کنگره ملی استاد شاهی در اردبیل گفت: آخرین مهلت ارسال مقاله به همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی اردبیلی پنجم خرداد تعیین شده بود که با پایان یافتن آن دیگر مقاله‌ای پذیرش نمی‌شود.

پایان مهلت ارسال مقاله به کنگره شاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی میرزا رسولی عصر امروز در جلسه کمیته علمی کنگره استاد شاهی در اردبیل اظهار داشت: آثار متعددی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است که قرار است از امروز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته به تدریج بعد از بررسی کمیته داوران آثار منتخب برای ارایه در این کنگره ملی آماده شود.

وی تصریح کرد: مقالات پذیرفته شده در یادنامه کنگره به دو زبان فارسی و لاتین منتشر می‌شود به طوریکه در سطح وسیع و گسترده نیز این یادنامه را توزیع و به چاپ می‌رسانیم.

میرزا رسولی خاطرنشان کرد: ارسال آثار محدود به قشر خاص نبوده و تمام شعرا، اساتید دانشگاه، پژوهشگران ادبی و علاقمندان می‌توانند بدون هیچ محدودیت سنی و قشری آثار خود را ارسال کنند.

عضو سیاست‌گذاری کنگره استاد شاهی به دعوت 10 نفر از شعرا و افراد برجسته از کشور آذربایجان برای حضور در این کنگره ملی اشاره کرد و ادامه داد: از پروفسور شاهی فاضل علمدار ماهر و عارف بوزونالی دعوت کردیم تا با حضور در این کنگره ملی و بین‌المللی بتواند به بیان سخن و ایراد نظرات و مقاله خود بپردازد.

این مسئول اضافه کرد: در راستای تکریم مفاخر و چهره‌های ماندگار دارالارشاد اردبیل و نکوداشت چهره علمی این شهر این برنامه روزهای 20 و 21 خردادماه در شهر اردبیل برگزار می‌شود.

وی این کنگره را یک کنگره علمی و تخصصی بیان کرد و گفت: در این کنگره آثار استاد شاهی به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته و مقالات ارسال شده نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس، دبیر کمیته علمی کنگره ملی استاد شاهی در اردبیل در ادامه به محورهای موضوعی مقالات ارسال شده نظیر مضامین عرفان، اجتماعی و مراثی در شعر استاد شاهی و همچنین توجه به ویژگی‌های زبانی، بدایع و نوآوری‌ها اشاره کرد و افزود: در این برنامه سعی می‌شود آثار این استاد گران‌سنگ به صورت دقیق و علمی مورد بررسی قرار گرفته تا ویژگی مکتب مرثیه در اردبیل و تجلی شعر او بیشتر نمود و ظهور پیدا کند.

میرزا رسولی ویژگی زبانی را نیز یکی از معیارهای موفقیت در عرصه شعر برشمرد و تصریح کرد:‌ ویژگی‌های زبانی و بدایع و نوآوری‌های اشعار این استاد از محورهای هفت‌گانه کنگره است که مقالاتی نیز در این زمینه ارائه شده است.

وی همچنین از رونمایی سه کتاب جدید استاد شاهی همزمان با برگزاری کنگره بین‌المللی‌اش خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های رسمی برنامه‌ای نیز به صورت عمومی در یکی از مساجد شهر در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتوانند اشعار او را که در مرثیه‌سرایی و مداحی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نمود و جلوه پیدا کرده است، به شایستگی مشاهده کنند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول