اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مهرماه برپا می‌شود

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله دربندی در آران و بیدگل

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه فرهنگی یاران خورشید در آران و بیدگل از برگزاری کنگره ملی آیت‌الله افتخارالاسلام دربندی توسط این مؤسسه در مهرماه سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

برگزاری کنگره ملی آیت‌الله دربندی در آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، نجم‌الدین آفتابی شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برپایی این کنگره سه روزه نکوداشت عالم وارسته و مجتهد جامع‌الشرایط در منطقه آران و بیدگل آیت‌الله دربندی است.

وی، ادای دین به بزرگان و مفاخر دینی و علمی، ایجاد روحیه خودباوری بین مردم آران و بیدگل، بازشناسی هویت مفاخر حوزه دین در این شهرستان، شناساندن نام آران و بیدگل از طریق معرفی این عالم وارسته در سطح کشور و همچنین بیان احوالات، خاطرات و خدمات اجتماعی افتخارالاسلام دربندی را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره برشمرد.

مدیر موسسه فرهنگی یاران خورشید در آران و بیدگل خاطرنشان کرد: در این مراسم نکوداشت که همزمان با یکصد و بیست و چهارمین سالروز تولد این عالم فرزانه برگزار می‌شود از خانواده ایشان تجلیل شده و همچنین به پاس خدمات این آیت‌الله بزرگوار در زمینه کتاب و خط از خادمان عرصه کتاب آران و بیدگل تقدیر شده و ضمن برگزاری مسابقه خط به برندگان آن نیز جایزه افتخار‌الاسلام اهدا می‌شود.

آفتابی از ارائه مقالات با موضوعات مختلفی چون تحولات آران و بیدگل، نقش افتخارالاسلام دربندی در این شهرستان و نقش علمای کنونی در بیداری اسلامی به‌عنوان دیگر برنامه‌های این کنگره سه روزه یاد کرد و بیان داشت: فراخوان مقالات تا پایان خردادماه بوده و علاقمندان تا آخر شهریورماه برای ارسال مقالات خود فرصت دارند.

وی ادامه داد: در این کنگره همچنین برای نخستین بار کتابی از شرح احوال، خدمات و زندگینامه آیت‌الله افتخارالاسلام دربندی ارائه می‌شود که در آن با چهل نفر مطلع مصاحبه شده و اطلاعاتی نیز از چندین کتاب مرجع دیگر در خصوص این عالم بزرگوار جمع‌آوری شده است.

آیت‌الله افتخارالاسلام دربندی مهرماه سال 1267 در آران و بیدگل متولد شد و بهمن‌ماه 1345 به دیار باقی شتافت و آرامگاه این عالم وارسته و فقیه بزرگوار در آستان حضرت محمد هلال‌بن علی(ع)است.

تأسیس کتابخانه آستان حضرت محمد هلال‌بن علی(ع)، توسعه این آستان و کمک‌های مختلف به مردم آران و بیدگل برخی از خدمات این بزرگوار است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول