اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل:

زمان برگزاری کنگره شاهی تغییر یابد

خبرگزاری فارس: مشاور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: زمان برگزاری کنگره بزرگداشت استاد عسگر شاهی نامناسب است و باید تغییر یابد.

زمان برگزاری کنگره شاهی تغییر یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا شامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره استاد شاهی با اشاره به تعیین زمان نامناسب برگزاری این کنگره اظهار داشت: گنگره استاد شاهی که قرار است روزهای 10 و 11 خرداد ماه برگزار شود با توجه به نزدیکی و تقارن با ایام رحلت امام راحل فرصتی مناسب برای مانور اخبار و اطلاعات در رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما نیست.

وی تصریح کرد: ما در حوزه صدا، سیما و رادیو برون مرزی آران و سحر و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خود آماده انعکاس اخبار این رویداد بزرگ فرهنگی هستیم اما به نظر می‌رسد با توجه به فشردگی برنامه‌ها در این ایام برگزاری این کنگره هم در رسانه ملی و هم رسانه‌های دیگر بازتاب گسترده نداشته باشد.

مشاور مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل خواستار تغییر زمان برگزاری این کنگره در روزهای بعد از 15 خرداد شد و گفت: برای اینکه بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم و شخصیت دلداده حسینی و عاشق اهل بیت عسگر شاهی را در داخل کشور و خارج از کشور معرفی کنیم ضرورت دارد این کنگره در ایام دیگر برگزار شود.

شامی از تشکیل باغ مفاخر استقبال کرد و از شهرداری و متولیان خواست با همکاری کارشناسان در طراحی این مجموعه دقت بیشتری کنند.

این مسئول همچنین خواستار احیای محله تازه‌شهر اردبیل به عنوان بافت فرهنگی شد و یادآور شد: به دلیل آنکه بسیاری از بزرگان اردبیل نظیر خاندان موذن‌زاده، شاهی، یحیوی و ... از این خطه برخاسته‌اند ضرورت دارد از تخریب واحدهای مسکونی تاریخی در این منطقه ممانعت شود تا خانه این بزرگان به موزه به یاد ماندنی نظیر موزه استاد شهریار تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی فرماندار اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه تجلیل از چهره‌های علمی، فرهنگی و هنری استان یک فرصت استثنایی در معرفی این چهره‌ها به نسل نوجوان و جوان است، بیان داشت: نظیر این حرکت در سال‌های گذشته در تجلیل از استاد یحیوی انجام شد که با استقبال خوب مردم رو به رو شد که آیین عمومی و مردمی این مراسم یکی از برنامه‌های ماندگار استان است.

فضایل عزیزی دعوت از شخصیت‌های کشوری و برون مرزی را یکی از ویژگی‌های این کنگره اعلام کرد و گفت: ما از شورای سیاست‌گذاری این کنگره انتظار داریم محل برگزاری همایش و مسجد مورد نظر را برای آیین مردمی به سرعت تعیین کنند تا ما بتوانیم در تدارک این مکان‌ها و رعایت برخی از مسائل مورد نیاز در فرصت باقیمانده همت کنیم.

وی از برگزار کنندگان این آیین خواست تا محل برگزاری آیین حسینیان اردبیل را در مساجد خارج از شهر نظیر مسجد قدس یا حسینیه ثار‌الله انتخاب کنند تا در تردد مردم و میهمانان مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عسگر شاهی متولد 1325 تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اردبیل سپری کرد و تحصیلات دانشگاهی را در رشته علوم تربیتی در تبریز به سرانجام رساند.

وی حدود 37 سال در دبیرستان و دانشگاه‌های اردبیل به تدریس در شاخه‌های مختلف ادبیات مشغول شد و در سال 77 نیز بازنشسته شد.

وی اغلب اوقات خود را به مطالعه، تحقیق و تالیف در منابع عرفانی و فلسفی صرف کرد.

شاهی دارای سه فرزند تحصیلکرده از مراکز علمی مختلف است و آثار منظوم و منثور او در ادبیات ایران زبانزد عام و خاص است.

آثار منظوم این شاعر در معالی و مراثی خاندان عصمت و طهارت شامل "دولت بیداری" ، "شرح بی‌نهایت" و"یک حرف از هزاران" است.

از آثار منثور او نیز می‌توان "تا قاف اندیشه" ، "شرح عرفانی و فلسفی غزل‌های لسان‌الغیب" در چهار جلد است و " شرح عرفانی غزل‌های ملا محمد فضولی " به زبان ترکی است.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول