اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

راه‌اندازی دندانپزشکی شبانه‌روزی در همدان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی دندانپزشکی شبانه‌روزی همدان در بیمارستان بعثت خبر داد.

راه‌اندازی دندانپزشکی شبانه‌روزی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی مجذوبی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه، در مراسم تجلیل از دندانپزشکان استان همدان با تأکید بر اهمیت به بهداشت دهان و دندان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال قبل در بخش بهداشت دهان و دندان اقدامات مفیدی انجام شد، می‌توان گفت که سال 90 سال خوبی برای دندانپزشکی بود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در بخش آزمایشگاهی و تجهیز آنها عملکرد خوبی داشتیم به طوری که دیگر آزمایشگاهی در شهرستان‌ها نداریم که کمبودی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در بخش دندانپزشکی چه در تعمیر و چه در خرید یونیت 120 میلیون تومان هزینه شد، افزود: در سال قبل برای تجهیزات دندانپزشکی شش دستگاه یونیت خریداری شد که تعداد آنها برای ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان افزایش یافت.

وی بیان داشت: در سال گذشته آمبولانس مجهز به یونیت و تجهیزات دندانپزشکی برای ارائه خدمات خریداری شد تا بتوان از طریق دندانپزشکی سیار به مناطق محروم و مواقع اظطراری خدمات ارائه کرد.

مجذوبی از راه‌اندازی دندانپزشکی شبانه‌روزی در بیمارستان بعثت خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان همدان دندانپزشکی شبانه‌روزی در بیمارستان بعثت راه‌اندازی شده که با این اقدام مشکل خدمات شبانه‌ای دندانپزشکی نیز حل شده است.

وی با اشاره به معاینات بهداشت دهان و دندان در سال 90 نیز ابراز داشت: تعداد معاینات بهداشت دهان و دندان در سال 89، 44 هزار مورد بود که به 83 هزار مورد در سال 90 افزایش یافت که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در کشیدن دندان رشدی نداشتیم، افزود: در زمینه ترمیم دندان در سال 89 ، 12 هزار و 800 مورد صورت گرفت که در سال 90 این میزان به 19 هزار مورد افزایش یافته است.

وی حضور در مراکز بهداشتی را از وظایف ذاتی مراکز بهداشتی درمانی دانست و عنوان کرد: دندانپزشکان باید حضور مستمر در مراکز بهداشتی و درمانی داشته باشند تا بتوانند خدمات مناسب را در مدت زمان مناسب به مردم ارائه دهند.

مجذوبی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت آموزش در بحث دهان و دندان، اظهار کرد: دندانپزشکان باید موارد آموزشی را جدی بگیرند و در این راستا خواهشمندیم که بحث‌های آموزشی کاربردی را مد نظر قرار دهند.

در پایان این مراسم از 25 دندانپزشک نمونه استان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول