اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور:

روابط عمومی‌ها امید را در جامعه افزایش دهند

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور گفت: دشمن درصدد القای ناامیدی است و روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها باید این تلاش را معکوس کنند.

روابط عمومی‌ها امید را در جامعه افزایش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیدحسن اصل‌مند بعد از ظهر امروز در همایش مدیران روابط عمومی‌های استان فارس با یادآوری دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی که به اقتدار تمام‌جانبه کشور منجر شده اشاره کرد و اظهار داشت: با بیان خدمات دولت در بخش‌های کمی و کیفی باید بارقه امید را به گونه قوی‌تری در پیکر جامعه تزریق کرد و این کار وظیفه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها است.

این مسئول حوزه اطلاع‌رسانی اضافه کرد: بیان تلاش‌های دولتی که مدیران صادق و خدوم‌ آن 24 ساعته کار می‌کنند در کنار نقد منصفانه با رعایت ضوابط اخلاقی و قانونی می‌تواند روند توسعه و آبادانی کشور را سرعت بخشد.

وی تصریح کرد: در دهه‌های گذشته راه مقابله با تهدیدات خارجی اقتدار نظامی بود اما در سال‌های اخیر این مسئله تغییر کرده و به دلیل توسعه ارتباطات، حضور معادلات قدرت از طرق دیگری رقم می‌خورد.

این فعال حوزه اطلاع‌رسانی افزود: ارتباطات در سال‌های اخیر در بین ملت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی بسیار گسترده شده و این امر علاوه بر اینکه فرصت‌های ارزشمندی را فراروی بشر نهاده اقتدار دولت‌ها در حوزه تبادل اطلاعات را کمرنگ کرده که گاه می‌تواند آسیب‌زا باشد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت کشور ادامه داد: کشور ما به عنوان یک کشور انقلابی بیش از سایر کشورها در معرض تهدید و به عبارتی جنگ نرم قرار دارد که در حوزه سیاسی و فرهنگی اجتماعی انجام می‌شود.

اصل‌مند افزود: سناریوها و تاکتیک‌های فراوانی برای از بین‌بردن روحیه امید و مشارکت سیاسی اجتماعی مردم ایران در جریان است که نمونه آن را در بحث انتخابات شاهد بودیم.

وی تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، القای ناامیدی و نقض حقوق بشر را حلقه‌های تکمیل‌کننده یک سناریو دانست که قرار بود بخشی از مردم ایران را به تعارض با نظام برانگیزد.

اصل‌مند سخنان صریح خانم کلینتون در بی‌بی‌سی را مصداقی از این توطئه ذکر کرد که در قیاس ایران و لیبی اظهار داشت مداخله در لیبی به دلیل درخواست خود مردم بود بدین معنی که اگر ایرانیان به خیابان بیایند و کمک بخواهند ما نیز حضور می‌یابیم.

وی در ادامه تهدید نرم در حوزه فرهنگی و اجتماعی را خطرناک‌تر توصیف کرد و گفت: این نوع از تهدید کلیت هویت دینی و ملی یک کشور را هدف می‌گیرد و اهداف آن بلندمدت‌تر است.

این مقام مسئول به تلاش رسانه‌های غربی برای فراگیرکردن اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی اشاره کرد که در راستای مقابله با موج اسلام‌خواهی در غرب انجام می‌شود.

وی در ادامه یکی از بزرگترین دغدغه‌های خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی را دسترسی به منابع متعدد و مطمئن دانست که گاه نبود آن منجر به استفاده از منابع درجه دو و سه می‌شود.

اصل‌مند این سخن را بیان کرد تا تمام مسئولان و مدیران را به در دسترس رسانه‌ها بودن و پاسخگویی فرا خواند.

به گزارش فارس، در این آیین از مدیران روابط عمومی‌های فعال، پیشکسوتان عرصه اطلاع‌رسانی و سرپرست خبرگزاری فارس در این استان تجلیل به عمل آمد.

برای نخستین بار در کشور پایگاه اطلاع‌رسانی خبرنگاران با امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت در محل استانداری برای افزایش تعامل خبرنگاران و حوزه دولت در این استان افتتاح شد.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول