به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهیندخت خوارزمی در همایش مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی که در گرگان برگزار شد، با بیان اینکه جهان پرشتاب در حال تغییر است اظهار داشت: باید این واقعیت انکارناپذیر که توأم با دانش، معرفت و تکنولوژی جدید است را به طور کامل دریابیم.
وی خاطر نشان کرد: با وجود دانش و معرفت مدیریت در بیشتر جوامع، سازمانها و امور به خوبی اداره نمیشوند که این مهم نشان از عدم به کارگیری این دو عنصر در اجرای فعالیتهای اجرایی دارد.
خوارزمی تصریح کرد: بخش عمده اصول دانش و معرفت مدیریت در ایران جذب نشده و یا آن بخش هم که جذب شده است، در حد شعار است و تبدیل به الگوی رفتاری نشده است.
استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در ایران هوشمند شدن روزافزون محیط، نرمافزارها و تکنولوژیها را به عنوان چالش و فرصتی برای هوشمند شدن آیسیتی برای روابط عمومیها دانست و افزود: انقلاب هوش یعنی هوشمند شدن محیط زندگی و تماس با ابزارها و وسایلی که مجهز به هوش در سطح انسان میشوند.
این محقق ادامه داد: این میزان هوش، به سرعت از هوشی در سطح انسان پیشی میگیرد و حتی تا چند دهه بعد، به چند برابر قابلیت هوش انسان میرسد.
وی امکان واگذاری فعالیتهایی به این سیستم را از دیگر فرصتها برشمرد و گفت: مهمترین این واگذاریها، جمعآوری و تحلیل اطلاعات است که با دریافت اطلاعات پراکنده، مدلسازی، تحلیل پدیدههایی پیچیده و شناسایی الگوها را انجام میدهد.
خوارزمی لابیگری را ضرورتی استراتژیک برای روابط عمومی دانست و خاطر نشان کرد: وقت بسیاری از بخشهای مهم سازمان به خصوص تیم رهبری صرف امور دست و پا گیر میشود که روابط عمومی میتواند با استفاده از توانمندی خود در بحث لابیگری در محیط قانونی و اجتماعی، قاعده بازی را به دست گیرد و از موضع انفعالی خود به دخول در فضاهای بیرونی دست یابد.
استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک در ایران تاکید کرد: هوشمند شدن آیسیتی، طالب ورود جامعه و سازمانها به عصر شفافیت و فضای آینهای است.
وی اضافه کرد: در فضای ایدهآل هوشمند شدن، دیگر چیزی از مردم پنهان نمیماند و تمام آمار، عملکرد و واقعیتهای سازمانی در اختیار همه قرار میگیرد.
انتهای پیام/س20/د1000