اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:

کمتر از 2 درصد پرونده‌ها مربوط به متوفیان و اجساد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: سالانه کمتر از دو درصد پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی استان اردبیل مربوط به متوفیان و کالبد شکافی اجساد است.

کمتر از 2 درصد پرونده‌ها مربوط به متوفیان و اجساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهزاد ولی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته کل پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی 38 هزار و 288 مورد بوده که نسبت به سال ماقبل آن 8.4 درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 9 هزار و 883 مورد پرونده ارجاعی مربوط به زنان و مابقی مربوط به مردان بوده که 31 هزار و 794 مورد پرونده نیز مربوط به معاینات سر‌پایی بوده که نسبت به سال ماقبل آن 12 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌ها را 516 پرونده با سه درصد کاهش و آزمایشگاه‌ها را 5 هزار و 238 پرونده با 16 درصد افزایش اعلام کرد و گفت: ما در تمام واحدها جز حوزه آزمایشگاهی با کاهش مراجعات و تعداد پرونده‌های ارجاعی روبرو بودیم.

ولی‌زاده در مورد دسته‌بندی معاینات سر‌‍پایی نیز یادآور شد: اکثر  پرونده‌های مربوط به این حوزه به نزاع اختصاص دارد به طوری که 12 هزار و 169 مورد پرونده نزاع به پزشکی قانونی ارجاع شده بود که نسبت به سال 89 یک کاهش 4 درصدی را شاهد بودیم.

این مسئول گفت: 2 هزار و 684 مورد نزاع مربوط به زنان و 9 هزار و 489 مورد پرونده مربوط به مردان بوده که استان اردبیل از این لحاظ در کشور جایگاه مناسبی ندارد به طوری که در بالاترین نقطه نزاع در کشور قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل در مورد پرونده‌های ارجاعی تصادفات جرحی بیان داشت: در این مورد 3 هزار و 913 مورد پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده بود که نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش روبرو بودیم به طوری که بیش از 2 هزار و 769 مورد پرونده‌های ارجاعی مربوط به مردان بوده است که از این جهت نیز رتبه 23 کشوری را داریم.

ولی‌زاده از ارجاع 480 مورد پرونده حوادث ناشی از کار به پزشکی قانونی خبر داد و افزود: اغلب این حوادث برای مردان اتفاق افتاده و تفاوتی را در آمار یک سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن شاهد نیستیم.

وی در مورد ارجاع پرونده به بخش روانپزشکی نیز تصریح کرد: در این حوزه بالغ بر 513 پرونده ارجاع شده که 329 پرونده مربوط به مردان و 174 پرونده نیز متعلق به زنان بوده که در این بخش نیز با 26 درصد کاهش مواجه بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل تعداد پرونده‌های شرب خمر را 377 مورد اعلام کرد و بیان داشت: 373 پرونده در این زمینه مربوط به مردان و 4 مورد مربوط به زنان بوده است که در این زمینه با کاهش 16 درصدی روبرو بودیم.

ولی‌زاده از ارجاع 2 هزار و 336 پرونده بررسی بارداری و حاملگی بانوان اغلب به دلیل طلاق خبر داد و یادآور شد: در این زمینه یک افزایش 18 درصدی را نسبت به آمار سال 89 شاهد هستیم به طوری که در سقط درمانی 73 پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده بود که 21 درصد افزایش را شاهد هستیم.

این مسئول در مورد ارجاع پرونده معاینات اجساد به تعداد 740 مورد اشاره کرد و افزود: 172 مورد از این ارجاع پرونده مربوط به زنان و 565 مورد مربوط به مردان بوده و تعداد سه مورد نیز نامعلوم تشخیص داده شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیشترین علل مرگ و میر در استان را از لحاظ طبیعی مربوط به بیماری‌های قلبی، ریوی و عفونتی اعلام کرد و گفت: در این زمینه 125 مورد پرونده ارجاعی مرگ طبیعی داشتیم که 77 مورد آن علل قلبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی‌زاده در پایان سخنان خود در مورد ارجاع پرونده‌های مرگ غیر‌طبیعی نظیر خود‌کشی‌ها و حوادث کار نیز اظهار داشت:  519 مورد در این زمینه ارجاع پرونده را شاهد بودیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول