اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری در کردستان :

100 درصد مصوبات سفر رهبری اجرایی شده است

خبرگزاری فارس: در سفر تاریخی رهبر معظم انقلاب به کردستان یک‌هزار و 258 پروژه با اختصاص 8 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار تصویب شد که 100درصد آن اجرایی شده است.

100 درصد مصوبات سفر رهبری اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، 22 اردیبهشت 88 مردم استان کردستان شاهد تشریف فرمایی مقام معظم رهبری بودند تا دگربار مردم غیور و شهیدپرور این سامان بیعت مجدد خود با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری را اعلام دارند.

سعادت آمدن مقام معظم رهبری به کردستان ثمرات پرخیر و برکتی برای مردم این سامان به‌همراه داشت که علاوه بر دستاوردهای معنوی سفر، موجب رشد و شکوفایی اقتصادی، توسعه زیربناها و ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف شد.

از ثمرات پرخیر و برکت سفر می‌توان به تصویب یک‌هزار و 258 پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 300 میلیارد ریال اشاره کرد که بر اساس تاکید معظم‌له باید طی سال‌های 1388، 1389 و 1390 اجرا و به بهره‌برداری برسند.

در گفت‌وگویی با مسئول کمیته پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری سرانجام پروژه‌های مصوب را در بخش‌های مختلف پیگیر شده‌ایم که در ادامه می‌آید.

ارسلان ازهاری با اشاره به دستاوردهای تاریخی سفر مقام معظم رهبری از اجرایی شدن 100درصد از مصوبات سفر معظم‌له به استان خبر داد و گفت: در این سفر تاریخی یک‌هزار و 258 پروژه با اختصاص 8 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

وی مدت زمان عملیات اجرایی مصوبات رهبری را سه سال و از سال 88 تا پایان سال مالی 1390 عنوان کرد و افزود: اعتبارات پروژه‌های رهبری از محل اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری، اعتبارات ملی، استانی و ردیف سفر تامین می‌شود.

ازهاری با اعلام اینکه در مدت این سه سال یک‌هزار و 165 پروژه عمرانی و برنامه‌ای با اعتبار 6 هزار و 590 میلیارد ریال اجرایی شده است، افزود: از این تعداد پروژه تاکنون 987 پروژه با صرف اعتبار 3 هزار و 650 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه 178 پروژه نیز با اعتبار دو هزار و 940 میلیارد ریال در دست اجراست، افزود: براساس برنامه زمان‌بندی 100درصد این پروژه‌ها تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان افزود: مجموع مصوبات رهبری در قالب 116 طرح، 17 فصل، 24 برنامه و 115 فعالیت تعریف و تدوین شده است.

ازهاری سرفصل مصوبات رهبری را نیز تشریح کرد و افزود: اجرای 100 درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری موجب توسعه همه‌جانبه استان کردستان می‌شود.

فصل فرهنگ و هنر

مسئول کمیته پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری تعداد پروژه‌های این سفر در فصل فرهنگ و هنر، رسانه‌های جمعی و گردشگری را 215 پروژه با اعتبار 542 میلیارد ریال ذکر کرد.

ازهاری احداث کتابخانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سنندج، احداث دانشکده علوم قرآنی و دارالقرآن بین‌المللی در سنندج، احداث 159 ایستگاه ماهواره‌ای روستایی، سایت جدید صدا و سیمای کردستان، احداث و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی را از مهم‌ترین پروژه‌های این فصل برشمرد.

وی برگزاری نشست مشترک، گفتمان دینی، دوره تربیت مربی، آموزش تطبیقی قرآن کریم، نقد جریان انحرافی، کارگاه آموزشی برای اقشار تاثیرگذار، برنامه‌های مذهبی، تبلیغی و تدوین کتاب با اعتبار 104 میلیارد ریال را از دیگر دستاوردهای فرهنگی و هنری سفر معظم‌له عنوان کرد.

مسکن، عمران شهری و روستایی

ازهاری با اشاره به مصوب شدن 354 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 389 میلیارد ریال در فصل مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری، افزود: اجرای 100 طرح هادی روستایی، احداث یک‌هزار و 300 واحد مسکونی ارزان قیمت برای محرومین شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن از جمله پروژه‌های شاخص این فصل محسوب می‌شود.

مسئول کمیته پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری گفت: در مدت این سه سال یک‌هزار واحد مسکونی ارزان قیمت برای محرومین زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی، کمک به تامین یک هزار و 430 واحد مسکن خانواده‌های معظم شاهد توسط بنیاد شهید، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهری شهرهای سقز، بانه و بیجار، احداث مجتمع‌های آبرسانی، تامین آب روستایی، احداث شبکه‌ آبرسانی و توسعه روستایی، دفع بهداشتی فاضلاب روستاها شامل 141 طرح با اعتبار 280 میلیارد ریال در فصل مسکن، عمران شهری، روستایی و عشایری اجرایی شده است.

بهداشت و سلامت

ازهاری تعداد پروژه مصوب سفر رهبری در فصل بهداشت و سلامت را 54 پروژه با اعتبار 525 میلیارد ریال ذکر کرد.

تکمیل بیمارستان 540 تختخوابی سنندج، احداث 32 باب خانه بهداشت در روستاها، احداث 11 مرکز بهداشتی درمانی روستایی، احداث 9 مرکز بهداشتی درمانی شهری، خرید و نصب بیمارستان صحرایی سیار 50 تختخوابی از جمله پروژه‌های شاخص این فصل است.

انرژی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره به تصویب 401 پروژه با اعتبار یک‌هزار و 240 میلیارد ریال در فصل انرژی افزود: گازرسانی به 400 روستا و احداث خط انتقال گاز از سه راهی مریوان به دزلی سروآباد از پروژه‌های تاثیرگذار بخش انرژی است.

تربیت بدنی

گزارش‌ها حاکی است که 68 پروژه در سفر مقام معظم رهبری با اعتبار 134 میلیارد ریال در فصل تربیت‌بدنی مصوب شده که احداث 55 زمین ورزشی روستایی، شش سالن سقف کوتاه ورزشی، یک باب استخر سرپوشیده، 2 زمین چمن مصنوعی و احداث چهار سالن ورزشی 1200 نفره از جمله مهمترین طرح‌های این فصل به‌شمار می‌رود.

آموزش

مسئول کمیته پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان دستاوردهای این سفر تاریخی در بخش آموزش را نیز تشریح کرد و افزود: در اردیبهشت‌ماه سال 88 بیش از 38 پروژه با اعتبار 364 میلیارد ریال مصوب شد.

وی با اشاره به اجرای 100 درصدی مصوبات این فصل از پروژه‌های رهبری افزود: احداث مجتمع کلاس‌ها و تالارها در دانشگاه کردستان، مرکز سنجش مهارت کارآموزان، احداث 196 کلاس درس در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، چهار خوابگاه شبانه‌روزی برای 600 نفر، احداث دانشکده صنایع و معادن قروه، احداث پارک علم و فناوری در سنندج و احداث مرکز سنجش مهارت کارآموزان فنی و حرفه‌ای در سنندج از پروژه‌های تاثیرگذار در بخش آموزش است.

حمل و نقل

ازهاری با اشاره به تصویب 22 پروژه با اعتبار بیش از 545 میلیارد ریال در بخش حمل و نقل افزود: احداث و آسفالت 20 پروژه راه روستایی، زیرسازی و ابنیه راه و تکمیل راه همدان ـ بیجار به‌طول 50 کیلومتر از شاخص‌ترین پروژه‌های این بخش است.

صنعت و معدن

ازهاری پروژه‌های بخش صنعت و معدن را سه پروژه با اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در دیواندره، سروآباد و مریوان از پروژه‌های مهم این بخش محسوب می‌شود.

کشاورزی و منابع طبیعی

تصویب 27 پروژه با اعتبار 257 میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای سفر رهبری به استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی است.

به گفته ازهاری توسعه باغات دیم در سطح 570 هکتار، احداث زیرساخت مجتمع‌های دامپروری برای اجرای چهار پروژه، احداث زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای برای اجرای دو پروژه، احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی روستاهای سیازاخ دیواندره و گاوشان کامیاران با اعتبار 100 میلیارد ریال از شاخص‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به تصویب یک پروژه با اعتبار بیش از 12 میلیارد ریال گفت: تاکنون کمک به توسعه و تجهیز گمرک باشماق مریوان از مهمترین پروژه‌های این بخش است.

رفاه و تامین اجتماعی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تعداد مصوبات فصل رفاه و تامین اجتماعی را 57 پروژه با اعتبار بیش از 288 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: تامین سه هزار سری جهیزیه و دو هزار سری کالای اساسی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی، اجرای یک‌هزار طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) و سازمان بهزیستی، پرداخت یک ماه مستمری برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی و ساماندهی گلزار شهدا در این مدت 100درصد اجرایی شده است.

ازهاری تصویب یک پروژه با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال شامل پرداخت دیه بدهکاری زندانیان جرایم غیرعمد به تعداد 274 نفر را از پروژه‌های فصل قضایی ذکر کرد.

منابع آب

وی با اشاره به تصویب 13 پروژه با اعتبار بیش از 790 میلیارد ریال افزود: تکمیل سد آزاد و شروع سامانه انتقال آب آن به دشت‌های شرقی استان، احداث ساختمان سد عباس‌آباد بانه، احداث خط انتقال آب شهر سقز از سد چراغ ویس، احداث سه ایستگاه پمپاژ آب، تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و توسعه سیستم آبیاری تحت فشار از مهم‌ترین پروژه‌های بخش منابع آب است.

اقتصادی

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در بخش اقتصادی را مهم خواند و افزود: معظم‌له در این سفر تاریخی بر دو مقوله اشتغال و سرمایه‌گذاری در این استان تاکید ویژه داشتند.

ازهاری مشارکت 49 درصدی شرکت‌های وابسته به دولت از جمله شستا، ایدرو، ایمیدرو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اجرای پروژه‌های اقتصادی را با اهمیت ارزیابی کرد.

وی سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت به میزان هزار و 400 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها برای اجرای طرح‌های صنعتی در استان و تکمیل کشتارگاه صنعتی دام سنندج را از پروژه‌های تاثیرگذار اقتصادی در اشتغال پایدار ذکر کرد.

احداث کارخانه صنایع لبنی، احداث دامداری 2500 رأسی، احداث هتل سه ستاره، احداث نیروگاه 474 مگاواتی، احداث کارخانه و خانه‌های پیش‌ساخته توسط بنیاد مستضعفان، احداث کارخانه تولید قطعات پیش ساخته بتنی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تامین ارز مورد نیاز پتروشیمی کردستان به مبلغ 225 میلیون یورو و احداث کارخانه لاستیک بارز در کردستان از جمله پروژه‌های بخش اقتصادی در سفر مقام معظم رهبری است.

ازهاری در خصوص پروژه‌های اجرایی بخش اقتصادی نیز گفت: تاکنون تعداد 21 طرح سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی با پیش‌بینی اشتغال شش هزار و 774 نفر و سرمایه‌گذاری هفت هزار و 812 میلیارد ریال، 334 میلیون یورو و 12/4 میلیون دلار در دست اجراست.

وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های مذکور صددرصد اجرایی شده است افزود: این پروژه متناسب با ماهیت اجرایی دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است. وی احداث کشتارگاه صنعتی دام سنندج را یکی از پروژه‌های اقتصادی تاثیرگذار در اشتغال‌زایی و امنیت غذایی استان عنوان کرد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از 102 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 110 نفر و 400 نفر غیرمستقیم به بهره‌برداری رسیده است.

ازهاری پروژه پتروشیمی کردستان با سرمایه‌گذاری بیش از 1800 میلیارد ریال و 240 میلیون یورو را از دیگر دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه برای بیش از 500 نفر شغل فراهم می‌شود و هم‌اکنون این طرح از پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی برخوردار است.

وی در پایان  با اشاره به شروع عملیات اجرایی پروژه لاستیک بارز کردستان افزود: این پروژه در حال حاضر بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم درآینده نزدیک مردم کردستان شاهد افتتاح این طرح تاثیرگذار اقتصادی باشند.

گفتنی است مقام معظم رهبری در اردیبهشت‌سال 88 به استان کردستان سفر کردند و به مدت 8 روز مردم این استان افتخار میزبانی معظم‌له را داشتند.

.............................

گزارش از شیروان یاری

.............................

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول