اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی اداره ارشاد قم:

سفرهای رهبری به قم در اجرای زیرساخت‌های فرهنگی تاثیر بسزایی داشت

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سفرهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور به همراه هیئت دولت به استان قم در احداث و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در این خطه مقدس تاثیر بسزایی داشت.

سفرهای رهبری به قم در اجرای زیرساخت‌های فرهنگی تاثیر بسزایی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مجید محلوجی‌راد اظهار داشت: سفرهای استانی دکتر احمدی‌نژاد به استان قم در دی ماه 84 و فروردین ماه 87، تحولات اساسی و رشد چشمگیری در تخصیص اعتبارات و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های ارزشمند فرهنگی برای این استان به همراه داشت که موجب تقویت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و هنری در استان قم شد.

وی عنوان کرد: پروژه احداث و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی از جمله مصوباتی است که در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور مورد تصویب قرار گرفت که با همت و پیگیری مسئولان امر، این پروژه روز 19 تیرماه سال گذشته در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: احداث این مجتمع از سال 87 در زمینی به مساحت 610 مترمربع و زیربنای 4 هزار مترمربع و در شش طبقه آغاز شده بود که تاکنون برای تکمیل و تجهیز آن بیش از 40 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

وی ابراز داشت: این مجتمع فرهنگی و هنری دارای بخش‌های آمفی تئاتر، کارگاه‌های آموزشی و هنری، سالن نگارخانه، سالن کارشناس‌های هنری و قسمت‌های اداری است که ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان به ‌شمار می‌رود.

محلوجی‌راد به یکی دیگر از مصوبات این سفر اشاره کرد و گفت: احداث تالار مرکزی شهر قم از دیگر مصوبات هیئت وزیران در جریان دور دوم سفر دکتر احمدی‌نژاد به استان قم است که به منظور تامین بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز استان در بخش فرهنگ و هنر به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: پروژه تالار شهر پروژه عظیمی است که در 5 طبقه و با زیربنای حدود 11 هزار متر‌مربع در حال احداث است و عملیات اجرایی آن تاکنون با پیشرفت خوبی روبه‌رو بوده و این پروژه تا پایان سال 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: افتتاح تالار مرکزی شهر قم می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان به ویژه در حوزه تئاتر با آن مواجه هستیم را برطرف ساخته و با بهره‌برداری کامل از این پروژه گام مهمی در این راستا برداشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: تجهیز و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنر شهید کلهری، تخصیص بیش از 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات جاری برای انجام فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و اختصاص حدود 3 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره کریمه اهل‌بیت(س) و طلیعه ظهور از دیگر مواردی بود که در دور دوم سفرهای استانی به تصویب رسید و این اعتبارات با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی جذب و هزینه شد.

محلوجی‌راد افزود: دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور به استان قم که البته بیشتر معطوف به رفع مشکلات اساسی و جبران برخی عقب‌ماندگی‌های انباشته در استان قم بود، مصوباتی را در حوزه فرهنگ و هنر به دنبال داشت که اجرای آنها از سوی مسئولان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی در ادامه به سفر مقام معظم رهبری به قم اشاره کرد و افزود: در سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم و تشکیل جلسه هیئت دولت، پروژه کتابخانه مرکزی قم مطرح شد و با تخصیص 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی احداث این پروژه به تصویب رسید و قرار است این پروژه در زمینی به مساحت 6 هزار متر‌مربع و با زیربنای 8 هزار متر‌مربع در چهار طبقه احداث شود.

معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: گستره خدمات کتابخانه مرکزی شامل همه نیازهای کتابخوانی استان، خدمات‌ پژوهشی، خدمات دیجیتالی و نرم‌افزاری و امانت کتاب است و ظرفیت استفاده از این کتابخانه بیش از 25 هزار نفر خواهد بود.

محلوجی‌راد با اشاره به ساخت مجتمع فرهنگی و هنری پردیسان از مصوبات دیگر سفر مقام معظم رهبری اظهار داشت: 3 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش‌بینی شده که از این میزان 1.5 میلیارد تومان اعتبار از طریق استان و 1.5 میلیارد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده این اعتبار در سال‌های 90 و 91 اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول