اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم خبر داد

صادرات 90 درصد محصولات تولیدی پلاسمای قم به آلمان

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم گفت: 90 درصد محصولات تولیدی پلاسمای قم به آلمان صادر می‌شود.

صادرات 90 درصد محصولات تولیدی پلاسمای قم به آلمان

علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد انتقال خون استان قم در زمینه اهدا خون گفت:‌ در سال‌های گذشته میزان اهدای خون در قم 29 هزار و 575 واحد بوده که این رقم در سال گذشته بیش از 19 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری هزار و 456 واحد از فرآورده‌های خونی قم به استان خوزستان ارسال شده است که معادل 38 درصد کل میزان پخش این محصول در این ماه بوده است.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم عنوان کرد: استان قم نخستین استانی است که توانسته گواهینامه کیفیت ایزو 2008-9001 را دریافت کند، این گواهینامه مربوط به کیفیت است.

الهی گفت: فرآیندها در هر دستگاهی باید در مسیر استانداردهای آن انجام شود و این سازمان در مسیر فرآیندها در دو سال گذشته روندهای اصلاحی را پیش گرفته و موفق به اخذ گواهینامه شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به متوسط رشد کشوری در سال گذشته، استان قم توانست رتبه نخست کشوری را در زمینه اهدای خون و جذب اهدا کننده به دست آورد.

الهی با اشاره به اجرای فناوری نوین اهدای خون اتولوگ در استان افزود: اهدای خون اتولوگ فناوری نوینی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی است که طبق آن فردی که در آینده نزدیک احتیاج به عمل جراحی دارد می‌تواند با معرفی جراح خود خون اهدا کند تا در زمان عمل اگر احتیاج به خون داشت، بتواند از خون اهدایی خود استفاده کند.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قم ابراز داشت: استان قم با توجه به اینکه از مجموعه استان‌های ارسال پلاسمای خون به خارج از کشور است، توانسته است 90 درصد محصولات تولیدی پلاسما را به کشور آلمان صادر کرده و سپس داروهای تولید شده را به کشور وارد کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیاز ما به خون و فرآورده‌های خونی برطرف شده است، به طوری که در کنار اهدای کامل خون، طرح اهدای برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاسما و پلاکت نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول