اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ناصر نقویان:

عمل کردن به دستورهای دینی حقانیت شیعه را نمایان می‌کند

خبرگزاری فارس: مبلغ دینی و استاد دانشگاه گفت: عمل نکردن به فرامین دینی حقانیت شیعه را زیر سؤال می‌برد.

عمل کردن به دستورهای دینی حقانیت شیعه را نمایان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام ناصر نقویان صبح امروز در مراسم سیزدهمین سالگرد آیت‌الله هادی روحانی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: امام هادی(ع) یکی از جوان‌ترین امامان مکتب شیعه است که به دست شقی‌ترین و سنگ‌دل‌ترین حاکم به شهادت رسید.

وی افزود: امام هادی(ع) با افراد سیاسی‌ای هم‌عصر بود که یا در لباس تزویر و یا شمشیر از رو بسته و به هر نحوی درصدد ضربه زدن به اسلام بودند، زمان صفاک خون‌خواری که دستور ویرانی مرقد مطهر امام حسین(ع) را صادر کرد. دستور داد تا آن را شخم بزنند و به زمین کشاورزی تبدیل کنند تا آثاری از ائمه به جا نماند.

نقویان بیان داشت: رمز موفقیت امام هادی(ع) داشتن چهره مردمی، تقوی و مهربانی است، ائمه نه تنها مجهز به علم بلکه دارای صفات خوب حلم و صبوری نیز بودند.

وی اذعان داشت: خداوند در دل انسان هرزه نوشته است که باید آدم پاک را دوست داشته باشد و به این علت است که ظالمان تاریخ در خلوت خود از ائمه به نیکی یاد می‌کردند چنانچه معاویه خصلت‌های نیک علی(ع) را می‌ستود با اینکه در تمام عمر خود با او در ستیز بود.

نقویان اظهار داشت: اگر جوانان ما با تقوی باشند و با قرارگرفتن در فضای آلوده خود را مسموم نکنند خداوند وسیله آسایش و خوشبختی آنها را فراهم خواهد کرد، این دیدگاه وحشتناکی است که همراه با خطای جامعه خطاکار باشیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند مهربانی ائمه را زمینه هدایت مردم قرار داده است، افزود: مهربانی ائمه ناشی از عشق به خداوند و رضای الهی و کمک به مردم بود که بدون ریا شبانه به کمک مردم می‌رفتند چنانچه حتی یهودیان نیز از لطف و کمک‌های ائمه برخوردار بودند.

نقویان با بیان اینکه دشمنان با پنجه آهنین با دستکش حریر مردم‌داری می‌کنند، تصریح کرد: مهربانی که امروز کشورهای استکبار جهانی از جمله آمریکا دارد از تظاهر و نیرنگ سرچشمه می‌گیرد. آنها در شرایطی ادعای مهربانی می‌کنند و برای سگ و گربه خود پرستار می‌گیرند که فرزندان مسلمان فلسطین در زیر آتش سنگین آنها قتل عام می‌شوند.

وی بیان داشت: مسئولان سیاسی تنها به فکر خدمت باشند و دنبال قدرت‌نمایی و جاه و مقام نباشند زیرا این نظام امانت خون شهدای ما است نباید به خون این شهدا خیانت شود.

وی با اشاره به شان و منزلت علما اذعان داشت: احترام و منزلتی که روحانیان ما دارند به واسطه تلاش و بزرگی علما و لباس روحانیان بزرگ گذشته است که به تن دارند، علمای بزرگی که دیدن آنها ما را به یاد انسان‌های ملکوتی می‌اندازد.

نقویان بیان داشت: امروز برای اینکه حقانیت شیعه را نشان دهیم نیازی به سروصدا و مطبوعات نیست بلکه اگر ما درست عمل کنیم و بازار ما بازار شیعه، قوانین ما دلسوزانه و رفتار ما مهربانانه باشد دیگر دلیلی برای اثبات حقانیت نداریم.

وی افزود: اگر آمار طلاق در جامعه ما پایین بیاید، اگر بالای مغازه خود ننویسیم که جنس فروخته شده پس گرفته و تعویض نمی‌شود، اگر با مردم مهربانانه رفتار کنیم، دروغ نگوییم و خود را اصلاح کنیم حقانیت شیعه را بیان خواهیم کرد.

نقویان تصریح کرد: این نامهربانی کار دست ما داده و عمل نکردن به فرامین اسلامی موجب شده که دیگر کسی باور نکند که حق با شیعه است و مکتب شیعه زیر سوال می‌رود.

وی بیان داشت: در مسیر درست لازم نیست دنباله‌رو دیگران باشیم بلکه اگر مسیر را خوب بشناسیم و خوب عمل کنیم یک نفر به تنهایی می‌تواند در ملتی تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول