اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

مسئولان فرهنگی جلوی تحریف تاریخ شیعه را بگیرند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم با انتقاد از عرضه کتاب‌هایی در نمایشگاه کتاب تهران که تاریخ شیعه را تحریف می‌کند، اقدام مسئولان فرهنگی در مقابله با این جریانات را خواستار شد.

مسئولان فرهنگی جلوی تحریف تاریخ شیعه را بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی حضرت زینب(س) و جمعی از فرماندهان لشکر 17 علی‌ابن‌ابیطالب(ع) در زمان جنگ، اظهار داشت: خطبه حضرت زهرا(س) که یادگار ارزشمندی از این بانوی بزرگوار است، حاوی درس‌های حیاتی برای جامعه شیعی بوده که ضرورت تبیین این نکته‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری جلوه‌گر شده است.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما به دنبال تحریف واقعیت‌های تاریخی درباره حضرت زهرا(س) هستند اما مدیریت فرهنگی کشور ما نیز نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام نمی‌دهد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: بر اساس گزارشاتی که از نمایشگاه کتاب تهران به ما می‌رسد در این نمایشگاه کتاب‌هایی در زمینه زندگی حضرت زهرا(س) و دیگر موضوعات اعتقادی عرضه شده که بر اساس تفکرات مادی غرب‌گرایانه و یا اعتقادات اهل سنت به نگارش درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع زندگی حضرت زهرا(س) تعدادی از این کتب سعی دارند شهادت این بانوی بزرگوار را یک افسانه نشان دهند که این توهین به اعتقادات تشیع است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها بر تفکر ناپخته جوانان تاثیر خواهد گذاشت ابراز داشت: مسئولان فرهنگی کشور نسبت به خوراک فرهنگی که به جوانان ما داده می‌شود مسئول هستند و نباید چشم خود را بر این اتفاقات ببندند.

وی گفت: مسئولیت‌ صیانت از ارزش‌ها و اعتقادات به تمام جامعه برمی‌گردد اما کسانی که سکان‌دار عرصه فرهنگ هستند باید جدی‌تر به این مسائل بپردازند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در اسلام سه نوع مسئولیت برای انسان‌ها تعریف شده است افزود: مسئولیت‌های فردی در اسلام به عهده تک تک انسان‌ها گذاشته شده است و اگر تنها یک نفر در کره زمین زندگی می‌کرد، همان یک نفر وظیفه داشت ایمان و تقوا را در زندگی خود سرلوحه قرار دهد.

وی ادامه داد: نوع دیگر مسئولیت در اسلام مسئولیت در حوزه اجتماعی است که این مسئولیت تنها با زندگی جمعی معنا می‌یابد.

خود را کنار شیعیان بحرین حس می‌کنیم

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مسئولیت‌های مسلمانان در زندگی اجتماعی اذعان داشت: همه مسلمانان نسبت به اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ می‌دهد، مسئول هستند و هیچ مسلمانی نمی‌تواند به بهانه مسائل شخصی از حال دیگر مسلمانان غافل باشد.

وی با بیان اینکه امروز نظام ما در برابر تمام جهان اسلام مسئول است افزود: کشورهایی که انقلاب کرده و یا در حال شورش علیه استبداد هستند، امروز به کمک ما نیاز دارند و این نیاز باید در قالب کار فکری و محتوایی عمیق پاسخ داده شود.

این مرجع تقلید گفت: حتی در جهان غرب نیز امروز حرکتی به راه افتاده و اکثریتی که به استضعاف کشیده شده‌اند حق خود را از اقلیت ظالم طلب می‌کنند و این افراد نیز پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود را باید از تجربیات ما کسب کنند.

وی ادامه داد: بی‌تفاوتی نسبت به اجتماع و اتفاقاتی که در جهان رخ می‌دهد، گناه بزرگی است که انجام آن شایسته پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) نیست.

 

نخستین پیام خطبه فدکیه دفاع از ولایت است

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به پیام‌های جاویدان خطبه حضرت زهرا(س) برای مسلمانان اظهار داشت: پاسخ بسیاری از سئوالات امروز جامعه جهانی در زمینه راه سعادت بشر در این خطبه نهفته است.

وی گفت: نخستین پیام خطبه فدکیه این است که حکومت باید در دست صالحان که پیامبران، ائمه(ع) و فقهای جامع‌الشرایط هستند، باشد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی دیگر از متونی که می‌توان بسیاری از پاسخ‌های سئوالات امروز جهان را از آنان استخراج کرد، خطبه حضرت زینب(س) است افزود: این خطبه نیز باید به زبان شیوا و روان برای جوانان ترجمه شده و در محیط‌های اجتماعی مختلف ترویج شود تا همگان از پیام‌های جاوید آن بهره ببرند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول