اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازندگی بسیج دانشجویی:

جهادگران، زبان مردم منطقه محروم باشند

خبرگزاری فارس: معاون سازندگی بسیج دانشجویی گفت: دانشجو بعد از برگزاری اردوهای جهادی باید زبان گویای مردم منطقه محروم باشد و از مسئولان مطالبه کند.

جهادگران، زبان مردم منطقه محروم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجتبی باستان در همایش رسم هجرت که به همت مدیریت سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه بسیج دانشجویی از سال 84 به صورت رسمی اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار داد، از فعالیت یک‌هزار و 800 گروه جهادی دانشجویی در کشور خبر داد و اظهار داشت: البته از سال 79 تا 84 نیز حرکت‌های دانشجویی در این زمینه انجام شده است.

معاون سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه در فضای دانشجویی کشور و فضای تشکلی باید این حرکت را جهادی گسترش داد، افزود: هدف از خلقت و آفرینش انسان رساندن انسان به هدایت، کمال و سرمنزل مقصود بوده و راه‌های رسیدن به هدایت نیز تلاش، جهاد و مجاهدت است.

باستان، خدمت‌رسانی، عدالت‌خواهی، مطالبه‌گری، تربیتی و بصیرتی را از ویژگی‌های حرکت اردوهای جهادی عنوان و خاطرنشان کرد: هرجا که انقلاب به ما نیاز دارد، باید براساس توانمندی‌های خود حضور پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی، فرهنگی و تربیتی است، ابراز داشت: بر اساس تکلیف و آرمان خود در بسیج دانشجویی، کارهای فرهنگی و تربیتی می‌کنیم.

معاون سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی به دنبال عدالت‌خواهی هستند، بر حاکم بودن روح مطالبه‌گری در اردوهای جهادی تاکید کرد و گفت: دانشجو بعد از برگزاری اردوهای جهادی باید زبان گویای مردم منطقه محروم باشد و از مسئولان مطالبه کند.

باستان با بیان اینکه در حرکت‌های جهادی باید کار کیفی صورت گیرد، یکی از ویژگی‌های بارز حرکات جهادی را بحث‌های بصیرتی دانست و افزود: حرکت‌های فرهنگی جهادگران یک بحث بصیرتی است.

وی، توسعه اقدامات آموزشی و توجیهی گروه‌ها، تشکیل کارگروه‌های تحقیقی و پژوهش در عرصه‌های جهادی، تخصصی پرداختن به عرصه‌ها، مدیریت معنوی اردوها، برنامه‌ریزی تربیتی درون‌اردویی و برون‌اردویی و برگزاری جلسات آسیب‌شناسی را از مصادیق عمق‌بخشی و کیفی‌سازی حرکت‌های جهادی برشمرد و تصریح کرد: استفاده از نیروهای باتجربه، متخصص و انقلابی، تولید و تدوین محتوای فرهنگی، تبلیغی و تخصصی و برنامه‌ریزی مدون از دیگر مصادیق عمق‌بخشی و کیفی‌سازی حرکت‌های جهادی است.

معاون سازندگی و کارآمدسازی سازمان بسیج دانشجویی کشور ابراز داشت: حرکت‌های جهادی از بستر دانشگاه‌ها، حرکتی فرهنگی و اعتقادی است.

در ادامه این همایش، مهدی محمودی مدیر سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگاران، روحیه جهادی را روحیه‌ای بر آمده از متن دین دانست و اظهار داشت: تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی به دنبال پیگیری اهداف مقدسی است، از این رو سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابعاد اردوهای جهادی باشد.

وی افزود: محیط اردوی جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلق است.

مدیر سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس یکی از ارکان اردوهای جهادی را هجرت عنوان و خاطرنشان کرد: جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیطی با شرایط اولیه زندگی این بستر را فراهم می‌آورد تا شرکت‌کنندگان بیش از پیش ضعف‌های فردی و تعلقات به زندگی روزمره را درک کنند.

محمودی بیان داشت: باید با نگاهی چند بعدی و تمام‌جانبه به اردوهای جهادی در راستای تحقق تمام ابعاد تلاش کنیم.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول