اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی بسیج دانشجویی فارس صورت گرفت

برگزاری همایش رسم هجرت در شیراز

خبرگزاری فارس: همایش رسم هجرت به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز برگزار شد.

برگزاری همایش رسم هجرت در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز همایش بزرگ رسم هجرت به همت مدیریت سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در شیراز برگزار شد.

در این همایش آرش علاء‌الدینی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با ارائه گزارشی از عملکرد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی فارس اظهار داشت: اردوهای جهادی در سال 89 با حجمی بالغ بر 22 هزار نفر روز در بسیج دانشجویی فارس کلید خورد که در سال گذشته 57 هزار نفر روز بود و امسال نیز به 107 هزار نفر روز می‌رسد.

وی افزایش دو برابری حجم اردوهای جهادی در بسیج دانشجویی فارس را نشان دهنده اهتمام ویژه بسیجیان به این موضوع دانست و با تاکید بر تلاش و همت مضاعف برای تحقق این امر افزود: در اردوهای جهادی، دانشجویان و جهادگران در روزهای مختلف از آرامش و رفاه خود می‌گذرند و در محیط‌های محروم برای خدمت‌رسانی حضور می‌یابند که خدمتی بزرگ است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه جهاد فی‌سبیل‌الله زمانی معنا می‌کند که در مقابلش دشمن مفروضی نیز باشد اضافه کرد: نباید فکر کرد که در اردوهای جهادی فقط خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد بلکه نیت و راستای کار جهادگران برای مقابله با دشمن است.

علاء‌الدینی ادامه داد: یکی از ملزومات جهاد اصغر این است که نفس انسان از تعلقات دنیوی و نفسانی آزاد شود و سختی‌ها را به جان بخرد.

وی بیان داشت: شرکت در اردوهای جهادی یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند برای پیروزی در جهاد اصغر به ما کمک کند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس به آیاتی از سوره بقره اشاره کرد و گفت: ایمان زمانی با عمل همراه باشد تعالی و رشد فرد را به دنبال دارد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمود یارمحمودی از کارشناسان مذهبی، ایمان را از مسائل ریشه‌ای و کلیدی برشمرد و با تاکید بر تقویت آن ابراز داشت: باید ایمان به معبود حقیقی یعنی خدا باشد و ایمان به غیر خدا و هوای نفس نیز کنار برود.

وی با بیان اینکه ایمان انسان در صورت همراه بودن با عمل شارژ و تقویت می‌شود افزود: ایمان و عمل صالح باید با یکدیگر باشد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: در صورت محکم نبودن ایمان، بقیه کارها جنبه حاشیه‌ای و تجملاتی پیدا می‌کند.

یارمحمودی ارزش کار جهادگران عرصه سازندگی را به دلیل نیت خالصانه آن دانست و تصریح کرد: کارهای فی‌سبیل‌الله ارزش پیدا می‌کند.

وی هجرت برای فراگیری علم و دانش، حفظ دین، هجرت از دست ظالم و گناه را از انواع هجرت عنوان و خاطرنشان کرد: هجرت درون مقدم بر هجرت بیرون بوده و هدایت یک انسان به منزله زنده کردن جامعه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر جهاد اکبر اتفاق بیفتد، انسان در جهاد اصغر نیز موفق می‌شود بیان داشت: اینکه انسان از تجملات بگذرد و برای خدمت‌رسانی و کمک به روستایی برود کار بسیار ارزشمندی انجام داده است.

به گزارش فارس، در این همایش که با کارگاه آموزشی همراه بود، دانشجویان جهادگر بسیجی استان فارس در کارگروه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، عمرانی، بهداشت و اصول مدیریت، آموزش های لازم را دیدند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول