اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌گیری از انرژی‌های خورشیدی صورت گرفت

صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف برق در شرکت گاز گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: با بهره‌گیری از انرژی‌های خورشیدی حدود 50 درصد در مصرف برق در انبار مرکزی شرکت صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی 50 درصدی مصرف برق در شرکت گاز گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: در ادامه روند بهره‌گیری از سیستم انرژی نو (خورشیدی) در شرکت گاز گلستان به منظور توجه به مقوله صرفه‌جویی در مصرف انرژی این شرکت توانست سیستم روشنایی انبار مرکزی را به سیستم فتو ولتائیک مجهز کند.

وی تصریح کرد: این طرح که توسط یکی از همکاران مبتکر و خلاق شرکت در راستای عمل به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی انجام گرفت حدود 400 میلیون ریال هزینه در برداشت که با انجام این پروژه مهم در حال حاضر در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

سنگدوینی افزود: یکی از راهکارهای عملی اصلاح الگوی مصرف، بهره‌گیری از انرژی‌های نو است بنابراین در همین رابطه این شرکت با نصب پنل خورشیدی در محوطه تعدادی از ایستگاه‌های گاز CGS و TBS به میزان قابل توجهی مصرف برق و هزینه‌های مرتبط را کاهش داده‌ایم. 

این مسئول در ادامه تصریح کرد: تاکنون این سیستم در سه ایستگاه تقلیل فشار گاز در شهرهای مراوه‌تپه، سرخنکلاته و فاضل‌آباد راه‌اندازی شد که این اقدامات گام مهمی در استفاده از تکنولوژی‌های نوین است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان بیان داشت: برابر بررسی‌های انجام شده تامین برق ایستگاه گاز شهرستان مراوه‌تپه حدود 100 میلیون تومان هزینه در برداشت که با ابتکار همکار خلاق شرکت و بهره‌گیری از انرژی خورشیدی این میزان به 15 میلیون تومان کاهش یافت ضمن اینکه برای ایستگاه‌های گاز شهرهای سرخنکلاته و فاضل‌آباد نیز هزینه تامین برق از 30 میلیون تومان به 10 میلیون تومان کاهش یافت.

سنگدوینی ادامه داد: با بهره‌گیری از سیستم انرژی نو در سه ایستگاه مذکور توانستیم برای روشنایی محوطه 100 درصد در هزینه مصرفی برق صرفه‌جویی کنیم.

وی متذکر شد: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تامین روشنایی محوطه و ساختمان ادارات گاز نواحی گرگان، گنبدکاووس و کردکوی انجام شده و در آینده نزدیک این پروژه نیز اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اذعان داشت: با محاسبات انجام شده تهیه این دستگاه‌ها با هزینه‌ای بسیار پائین انجام گرفت و قدم بزرگی در راستای اصلاح الگوی مصرف است بنابراین تلاش داریم سیستم مذکور را در سایر زمینه‌ها نیز توسعه دهیم.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول