اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بنیاد کودک شعبه ارومیه:

تداوم مسیر درمان مشکل کودکان سرطانی است

خبرگزاری فارس: مسئول بنیاد کودک شعبه ارومیه گفت: تداوم مسیر درمان چالش اصلی کودکان سرطانی است.

تداوم مسیر درمان مشکل کودکان سرطانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه رویا چگینی عصر امروز در مراسم خیریه بنیاد کودک، اظهار داشت: در سال 82 تصمیمات جدی و فعالیت‌های بزرگی در بنیاد انجام گرفته است که نتایج آن را مشاهده می‌کنیم که هیئت مدیره و اعضا از سال 72 به بعد فعالیت‌های بسیاری را در این راستا انجام داده و هم اکنون بیمارستان امید مجهز و دارای 47 دکتر و پرستار است.

وی با اشاره به مشکلات بنیاد کودک و چالش‌های پیش روی این نهاد، افزود: مشکلات مادی و اقامتی افرادی که از شهرهای دیگر به این بیمارستان می‌آیند از عمده مشکلاتی است که در ارائه خدمات به بیماران و مراجعه‌کنندگان به بنیاد کودک با آن مواجه است.

این مسئول تصریح کرد: تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که خیلی از مردم از مناطق دوردست از جمله نقده و پلدشت و جاهای دیگر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند و با مشکلات مادی و اقامتی مواجه هستند و در این راستا از چندین سال گذشته تا کنون به این افراد خدمات رایگانی را ارائه داده و خواهیم داد.

چگینی خاطرنشان کرد: در بین این گونه بیماران کودکانی نیز بودند که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کردند و گاهی شیمی درمانی آنها سه سال طول می‌کشید و کسانی که از شهرهای مختلف به این بیمارستان مراجعه می‌کردند حداقل پنج تا شش روز در هفته شیمی درمانی داشتند با مشکل دیگری نیز روبرو بودند که به صورت بستری نمی‌توانستند در بیمارستان در انتظار بمانند و بیماران ساعت‌ها در حیاط منتظر مانده و به خاطر دوری و نبود مکان و سرما در زمستان، درمان خود را قطع کرده و به خانه خود برمی‌گشتند.

وی اظهار داشت: در این راستا به فکر چاره بودیم تا بتوانیم بار مشکلات این عزیزان را کاهش دهیم و توانستیم مکانی برای اقامت این کودکان فراهم کنیم.

چگینی به اهمیت موضوع تداوم مسیر درمان اشاره و خاطر نشان کرد: مسئله اصلی دارو، درمان و شیمی درمانی نیست بلکه مهم‌تر از این مسئله تداوم مسیر درمان است یعنی دو سال تمام باید بیمار به درمان خود ادامه داده و به نتیجه مطلوبی برسد.

وی افزود: مراکز اقامتی که در تمام شهرها ساخته شده است، امکانات رفاهی زیادی برای بیماران فراهم کرده و از رفت و آمدهای بیهوده کاسته است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول