اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از مبارک/

جنگ رسانه‌ای با انتشار نظرسنجی‌های غیرواقعی/ هدف تاثیرگذاری بر مخاطب و تبلیغ به نفع نامزد خاص

خبرگزاری فارس: رسانه‌های مصری در چند روز گذشته نظرسنجی‌هایی را منتشر کردند که به نظر می رسد بیشتر از آنکه بیانگر واقعیت صحنه میدانی مصر باشد، "جنگ روانی" برای تاثیرگذاری بر مخاطب و به نفع نامزد مورد نظر خود است.

جنگ رسانه‌ای با انتشار نظرسنجی‌های غیرواقعی/ هدف تاثیرگذاری بر مخاطب و تبلیغ به نفع نامزد خاص

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، نظرسنجی صورت گرفته توسط پژوهشکده تحقیقات اقتصادی و استراتژیک "نیل" در مصر بر این نکته تاکید می‌کند که "عبدالمنعم ابوالفتوح"، نامزد مستقل اسلام‌گرا از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر برخوردار است.

در این نظرسنجی ابوالفتوح بر 18 درصد آرا دست یافت و پس از وی "احمد شفیق"،‌ نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد مستقل غربگرای این انتخابات با 17 درصد و عمرو موسی،‌ دبیرکل سابق اتحادیه عرب و وزیر خارجه اسبق مبارک و نامزد مستقل غربگرای این انتخابات با 16 درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

این نظرسنجی در ادامه اعلام می‌‌کند که حمدین صباحی، نامزد مستقل ملی‌گرا با 15 درصد و محمد مرسی، نامزد جماعت اخوان المسلمون با 14 درصد رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس اندیشکده نیل با تاکید بر اینکه این 5 نامزد 80 در صد آرا را به خود اختصاص می‌دهند و از آنها به عنوان رقیبان اصلی انتخابات یاد می‌کند، اعلام کرد که 20 درصد باقی مانده بین دیگر نامزدها تقسیم شده و سهم هریک از آنها از آرا بیشتر از 2 درصد نخواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری مصر از روز گذشته در سراسر مصر از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 21 با یک ساعت تمدید به دلیل استقبال بسیار مردم پایان یافت.

قرار است، این انتخابات امروز نیز از ساعت 8 تا 20 برگزار شود تا کسانی‌که فرصت شرکت در انتخابات را طی روز گذشته نیافته بودند، بتوانند آرا خود را به صندوق‌ها بریزند.

رئیس جمهوری آینده مصر باید حداکثر مطلق (50 + 1 در صد) آرا را به دست آورد و در صورتی که هیچ یک از نامزدهای شرکت کننده در مرحله اول به کسب این میزان از آرا موفق نشود، انتخابات مرحله دوم با حضور دو نامزد حائز بیشترین شمار آرا در روزهای 16 و 17 ژوئن برگزار خواهد شد.

قرار است، 30 ژوئن شورای عالی نظامی حاکم بر مصر قدرت را به رئیس جمهوری منتخب واگذار کند

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول