اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام باقر(ع) با استفاده از ارتباطات انقلابی بزرگ در امت اسلام پدید آوردند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شخصیت انقلابی امام باقر(ع) با بهره‌برداری از یک مقوله روز که عبارت از مقوله ارتباطات بود توانست یک انقلاب بزرگ در امت اسلام ایجاد کند.

امام باقر(ع) با استفاده از ارتباطات انقلابی بزرگ در امت اسلام پدید آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه مجتمع فرهنگی رضوان در مسجد این مجموعه اظهار کرد: امام باقر(ع) با همین روش توانستند هویت اسلام را در کانون اندیشه‌ها نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: اگر این کار انجام نمی‌شد، هویت مکتبی به اسلام برنمی‌گشت و اسلام برای همیشه برانداز شده بود.

علم‌الهدی افزود: نکته‌ای که در تحلیل شخصیت امام باقر باید به آن توجه کرد این است که ایشان از آن نقاط عطفی در تاریخ اسلام هستند که اگر وجود نداشتند اسلام به عنوان یک مکتب و دین براندازی می‌شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: خفقان حاکم بر جامعه در دوران عبدالملک مروان وضعیت اندیشیدن را در مردم تا جایی تنزل داده بود که شاهد بدترین حرکات ضد ارزشی از طرف فرزندان عبدالملک بودند و هم‌چنان به آن وضعیت تن داده بودند.

وی خاطرنشان کرد: علت این امر این بود که جرایم معاویه و یزید و ... هویت اصلی اسلام را در بینش‌ها و اندیشه‌ها از بین برده بود و اسلام در بینش ملت به عنوان یک مرکز قدرت مطرح بود.

علم‌الهدی افزود: این بینش، بینشی است که هویت ملیتی اسلام را به کلی برانداز می‌کند و اگر هم‌چنان ادامه داشت طبیعی بود که اثری از جریان اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: شخصیت امام باقر(ع) و محوری که این امام در جریان انقلاب استفاده کردند محوری است که در هر بنیان‌گذاری ارزشی و توسعه ردپایی از آن می‌بینیم که همان محور ارتباطات و استفاده از مهارت‌های ارتباطی است.

وی افزود: برخی از این مهارت‌ها که این امام از آنها استفاده کرده بودند عبارت است از ارتباط با اندیشه‌های گوناگون و جریان‌های فکری و سیاسی زمان خود واینکه در ارتباط با نخبه‌های زمان خود بودند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول