اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سابق معاون وزیر نفت:

فارس باید به قطب انرژی کشور تبدیل شود

خبرگزاری فارس: مشاور سابق معاون وزیر نفت در امور سلامت و امور انسانی گفت: فارس باید به قطب انرژی کشور تبدیل شود.

فارس باید به قطب انرژی کشور تبدیل شود

ضرغام صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز با تاکید بر ضرورت تبدیل فارس به عنوان قطب انرژی کشور اظهار داشت: تلاش در راستای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی به مشارکت در عرصه تولید انرژی به ویژه تولید پراکنده در استان و تلاش برای افزایش مراکز نیروگاهی در این استان با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

مشاور سابق معاون وزیر نفت در امور سلامت و امور انسانی با تاکید بر آماده‌سازی بسترهای انرژی در استان برای جذب صنایع اظهار داشت: باید در راستای گسترش استفاده از انرژی‌های نو در این استان برای تولید برق تلاش کرد، ضمن اینکه در این راستا نظارت بر روند خصوصی‌سازی در عرصه برق و انرژی با در نظر گرفتن شرایط هر منطقه ضروری است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان پیگیری مصوبات اجرا نشده سفر ریاست جمهوری به این استان را در زمینه افتتاح طرح‌های پتروشیمی مهم و ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: هرچه سریع‌تر باید مطالبات پیمانکاران عرصه انرژی، صنعت و ... در این استان پرداخت شود.

صادقی پیگیری برای احیا و تقویت صنایع موجود مرتبط با عرصه‌های مختلف انرژی در این استان از طریق ارائه تسهیلات بانکی، سوق دادن تامین نیازمندی‌های عرصه برق و انرژی در این استان از این صنایع، الزام سازمان‌های دولتی بر اولویت‌بخشی در استفاده از ظرفیت این صنایع با اصلاح قوانین موجود و... را از جمله برنامه‌های خود در راستای تبدیل فارس به قطب انرژی کشور عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های موجود برای حضور سایر صنایع مرتبط با عرصه انرژی باید هر چه سریع‌تر آماده شوند.

وی احیای صنایع موجود و بسترسازی به منظور حضور سایر صنایع به ویژه صنایع مادر در این استان را یکی دیگر از راهکارهای توسعه فارس اعلام کرد و ابراز داشت: ارائه طرح برای اصلاح آیین‌نامه معاملات دولتی و اولویت‌بخشی به استفاده مراکز دولتی و عمومی به تولیدات داخل این استان و حمایت از صنایع در حال  ورشکستگی فارس در راستای تسریع در رفع مشکلات از طریق جذب حمایت‌های دولتی و بانکی می‌تواند زمینه را برای حضور صنایع مادر در فارس فراهم کند.

وی در ادامه بر ضرورت بازنگری مجدد در عرصه خصوصی‌سازی و  نظارت بر صنایع خصوصی شده و افزایش جنبه نظارتی مجلس در این زمینه تاکید کرد و گفت: ارائه راهکارهایی برای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در استان، آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم با هدف حضور صنایع مادر در این استان و تدوین استراتژی‌های صنعتی تجاری در فارس با در نظر گرفتن طرح آمایش سرزمینی می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/غ10

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول