اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارس جنوبی خبر داد:

راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پارس جنوبی از راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی خبر داد.

راه‌اندازی دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهمنامه دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی اظهار داشت: بدون تردید پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت و اقتصاد کشور است و راه‌اندازی و گسترش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این منطقه امری ضروری است که موجب تقویت پارس جنوبی می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی افزود: این رویداد مهم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی، به منظور گسترش و توسعه زیرساخت‌های آموزش منابع انسانی مورد نیاز صنعت نفت در حوزه عملیاتی پارس جنوبی انجام شده است.
موسوی تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت با قدمت طولانی و سابقه 72 ساله خود می‌تواند اهداف بلند مدت صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور را محقق کند؛ دانشگاه صنعت نفت در منطقه ویژه پارس می‌تواند مرکز پیگیری و حل مسائل اداری، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی در پارس جنوبی باشد.
وی اضافه کرد: دانشگاه صنعت نفت باید تمرکز خود را در برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد و به ویژه دوره دکترا در پارس جنوبی قرار دهد؛ ضمن اینکه با راه‌اندازی این دانشگاه در عسلویه آموزش‌های کوتاه‌مدت حین خدمت را نیز که در تربیت و توسعه منابع انسانی اثرگذار است، در دستور کار خود قرار دهد.
مدیرعامل منطقه ویژه پارس جنوبی با اشاره به طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شتاب اجرای عملیات طرح توسعه میدان مشترک پارس جنوبی و ضرورت تامین تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز این پروژه عظیم، راه‌اندازی دانشگاه صنعت نفت در عسلویه، تکمیل کننده زنجیره ارزش در راستای توسعه تمامی فازها و نیاز صنعت نفت به تامین نیروی انسانی ماهر محسوب می‌شود.
موسوی با اشاره به محورهای همکاری در این تفاهمنامه بیان کرد: شناخت نیازهای آموزشی، پژوهشی و فناوری منطقه در زمینه‌های کاری مشترک و اولویت‌بندی آنها با توجه به شرایط و ویژگی‌های منطقه، بومی‌سازی و انتقال فناوری‌های جدید مورد نیاز منطقه و اجرای پروژه‌های صنعتی و پژوهشی مورد نیاز منطقه بر اساس قوانین موجود صنعت نفت از جمله محورهای این تفاهمنامه است.
وی ادامه داد: با شروع به کار این دانشگاه در پارس جنوبی شاهد تحول چشمگیری در افزایش کیفی پروژه‌ها خواهیم بود و انتظار داریم روز به روز شاهد بهبود وضعیت منطقه ویژه باشیم.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول