اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان ثبت احوال:

شبکه استعلام در استان‌ها گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان ثبت احوال گفت: گسترش شبکه استعلام در تهران در حال انجام است و این طرح در اسرع وقت در تمام استان‌ها اجرایی می‌شود.

شبکه استعلام در استان‌ها گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ناظمی اردکانی پیش از ظهر امروز در همایش روسای ثبت احوال استان‌های شمال غرب کشور اظهار داشت: اتقان اسناد هویتی صادر شده مهم‌ترین هدف ما در ثبت احوال است به طوری که اسناد صادر شده نباید خدشه‌پذیر و جعل‌پذیر باشد و در خصوص اتقان آن باید به طور تخصصی عمل شود.

وی با اشاره به اینکه در این راستا گسترش شبکه استعلام در تهران در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در مهلت قانونی وقایع چهار‌گانه را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باوجود  اینکه بر این قانون ثبت احوال تاکید شده و قانونگذار بر آن تاکید دارد اما این امر مغفول مانده است که امیدواریم ثبت در خارج از مهلت قانونی که با عنوان دیر‌کرد در ثبت اطلاق می‌شود از بین برود.

ناظمی اردکانی هدف از برگزاری این گردهمایی را تشریح و توضیح برنامه‌های راهبردی ثبت احوال در شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود:‌ ثبت احوال در کشور سه وظیفه قانونی و عمده را انجام می‌دهد که ثبت وقایع چهار‌گانه حیاتی و تحویل کد‌پستی، صدور اسناد هویتی برای همه ایرانیان در کل کشور و دنیا و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی از آن جمله است.

این مسئول بیان داشت: برای توفیق دراین سه ماموریت قاعدتاً باید برنامه‌هایی را نیز پیش رو داشته باشیم و اگر چنین نباشد قطعاً به بیراهه رفته و عاقبتی نسنجیده خواهیم داشت.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: ما باید برای برنامه‌های بلند مدت خود چشم‌انداز داشته باشیم و سازمان ثبت احوال که یک سازمان گسترده است برای کار حاکمیتی خود نیازمند همین کار متقن است.

ناظمی اردکانی تصریح کرد:‌ چشم اندازی که ما برای سازمان ترسیم کرده‌ایم در همه استان‌ها لازم‌الاجرا است و سازمانی که پیش رو ترسیم کرده‌ایم باید یادگیرنده، خلاق، نظام‌مند، کار‌آمد و اثربخش باشد.

وی ابراز داشت: هر کدام از این واژه‌ها تعریف گسترده و عمیقی دارد و برای اینکه بتوانیم یک برنامه راهبردی داشته باشیم اهداف کلانی را نیز برای خود ترسیم کنیم.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ایجاد امکان شناسایی ایرانیان را در تمام جهان یادآور شد و گفت:‌ اگر بخواهیم یک نظام جامع تعریف کنیم تبدیل شدن به سازمان الکترونیکی هدف دوم ما در ثبت احوال است.

ناظمی اردکانی مکانیزه کردن فرایندهای خدمات شناسنامه‌ای، ارتقای بهره‌وری در سازمان و تعیین و تبیین برنامه‌های کلان محوری و راهبردی از سوی مدیران کل را از دیگر اهداف سازمان ثبت احوال اعلام کرد.

این مسئول با اشاره به تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی نیز افزود: باید آماری که منتشر می‌کنیم آماری درست، دقیق و مکان محور باشد.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال همچنین تسهیل در خدمات‌رسانی را بسیار مهم و اساسی اعلام و خاطرنشان کرد: تغییرات جدید در اسناد سجلی نیازمند چند ماه فرصت است که این برای ما پذیرفتنی نبود و ما در صددیم با به حداقل رساندن این زمان بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

ناظمی اردکانی گفت:‌ در این ارتباط آرشیو الکترونیک و استفاده از خدمات پیشخوان را در پیش گرفته‌ایم.

وی در پایان سخنان خود همچنین فعالیت‌های فرهنگی سازمان ثبت احوال کشور را نیز یادآور شد و اظهار داشت: ایجاد گنجینه اسناد هویتی برای شخصیت‌های ملی و محلی و مهندسی فرهنگی نام‌گزینی که تاکید پیامبر اکرم (ص) نیز است را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول