اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز خبر داد

وجود 135 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور از وجود 135 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور خبر داد.

وجود 135 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا حافظی ظهر امروز در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در 15 سال گذشته با تعداد محدودی در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) این مجمع را راه‌اندازی کردیم.

*مشارکت 400 هزار فرهنگی و دانش‌آموز در امر مدرسه‌سازی

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور افزود: اما امروز شاهد حضور 135 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور هستیم که که علاوه بر این در طرحی جدید 400 هزار دانش‌آموز و فرهنگی نیز در سطح کشور در امر مدرسه‌سازی همکاری دارند.

حافظی تصریح کرد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود آمار دانش‌آموزان برای مشارکت در این امر به 12 میلیون نفر در سطح کشور افزایش یابد.

وی با بیان اینکه جشنواره خیران مدرسه‌ساز هر ساله در فصل بهار در کل کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال نخستین استارت این حرکت بزرگ در حاشیه خلیج فارس در استان بوشهر زده شد.

*30 درصد از مدارس ساخته شده کشور توسط خیران بوده است

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور گفت: در حال حاضر 30 درصد از کل مدارس ساخته شده در سطح کشور توسط خیران مدرسه ساز احداث شده است.

حافظی با اشاره به مشارکت پر شور خیران در تمام استان‌‌ها خطاب به خیران ادامه داد: امروز که جنگ و جدال دنیا را فرا گرفته اما شما نیک‌اندیشان در سایه امنیت گروه گروه دور هم جمع می‌شوید و برای آینده‌سازان کشور تلاش می‌کنید.

وی یادآور شد: در حال حاضر با کمک بیش از پیش خیران، مدارس چهار نوبته کشور به دو نوبته و یک نوبته تبدیل شده است.

*باید خیران از پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف شوند

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور از ارائه طرحی به مجلس مبنی بر اینکه خیران باید از پرداخت عوارض به شهرداری‌ها معاف شوند خبر داد و تصریح کرد: این طرح تاکنون توسط نمایندگان مجلس تصویب نشده و هنوز در دست پیگیری است.

حافظی با بیان اینکه مجلس موظف است تا آموزش و پرورش را حمایت کند، گفت: در این زمینه مجلس، دولت و مردم باید در امر خطیر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

*وجود 900 خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور از وجود 900 خیر مدرسه‌ساز در خارج از کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: کمک به خیران از سوی شهرداری‌ها، دولت و مجلس باید پیگیری شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول