اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی کشور:

700 میلیارد تومان از کل تعهد خیرین مدرسه‌ساز محقق شد

خبرگزاری فارس: معاون فنی سازمان نوسازی کشور گفت: خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته تعهد 900 میلیارد تومانی برای کمک به ساخت و ساز مدارس کشور داشتند که 700 میلیارد آن محقق شد.

700 میلیارد تومان از کل تعهد خیرین مدرسه‌ساز محقق شد

 محمدحسن ترابی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کار خیرین مدرسه‌ساز به چند سال و چند دهه پیش برنمی‌گردد بلکه با نظام‌مند شدن نظام تعلیم و تربیت در کشور این موضوع همواره وجود داشته چرا که مردم ایران به این کار ایمان دارند.

معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور به شکل‌گیری تشکل مردم نهاد خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و بیان داشت: پس از شکل‌گیری چنین مجموعه‌ای این عمل خیر آهنگ تندتری گرفت و شتاب بیشتری پیدا کرد.

ترابی‌زاده افزود: از سال 77 که این تشکل مردم‌نهاد در مشهد مقدس شکل گرفت، تعداد خیرین به اندازه انگشتان یک دست بود ولی چنین افتخاری را در کشور داریم که هم‌اکنون 100 هزار خیر مدرسه‌ساز در این مملکت به نظام تعلیم و تربیت خدمت می‌کنند.

وی با ذکر این مطلب که عنوان خیر مدرسه‌ساز تنها در ساختن مدرسه چند طبقه و مدرن خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: هر کسی که آجری را برای نظام تعلیم و تربیت تدارک ببیند و خشتی را بر روی هم بگذارد خیر مدرسه‌ساز است.

این مسئول، دانش‌آموزان را نیز خیر مدرسه‌ساز لقب داد و گفت: پول اندکی که در قلک‌ها برای مدرسه‌سازی ریخته می‌شود بسیار برکت دارد و کمک زیادی در این زمینه از قبال آن به امر مدرسه‌سازی می‌شود.

ترابی‌زاده به برگزاری جشنواره‌های خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره را در 31 استان کشور برگزار کرده‌ایم که آخرین آن چند روز آینده در اردبیل برگزار می‌شود.

معاون فنی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیرین مدرسه‌ساز در سال گذشته تعهد 900 میلیارد تومانی برای کمک به ساخت و ساز مدارس کشور داشتند که 700 میلیارد آن محقق شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول