اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح طاها

سالانه 100 هزار بازرسی استاندارد انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت بر اجرای استانداردها و سیستم‌های کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در قالب طرح طاها سالانه 100 هزار مورد بازرسی انجام می‌شود.

سالانه 100 هزار بازرسی استاندارد انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان گلستان، بهادر کاظمی در حاشیه همایش "استاندارد، ارتقای کیفیت و بهره‌وری در تولید ملی" در گرگان با بیان اینکه با کسانی که استانداردها را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود اظهار داشت: در قالب طرح تجا تاکنون بیش از 5 هزار قلم کالای تولید داخل مشمول نظارت این سازمان شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: تعداد کالاهایی که در این طرح در گذشته نظارت می‌شدند 630 قلم بودند.

معاون نظارت بر اجرای استانداردها و سیستم‌های کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران خاطر نشان کرد: سازمان ملی استاندارد توان پاسخگویی به حجم جدید فعالیت‌ها را دارد و در این راستا از توان شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار به عنوان بخش خصوصی استفاده می‌کند.

وی با اشاره به طرح طاها و با بیان اینکه این طرح از سال 1388 به اجرا درآمد گفت: در این طرح از کالاهایی که تولید و وارد بازار می‌شوند نمونه‌برداری می‌شود.

کاظمی نتایج ارزیابی‌ها از عملکرد طرح طاها را مثبت اعلام کرد و گفت: سازمان ملی استاندارد وظیفه خود می‌داند تا در راستای ایجاد زندگی سالم برای شهروندان به وظایف قانونی خود عمل و از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

طرح تجا (طرح توسعه جامع استاندارد سازی) بسته اجرایی قانون ارتقای کیفیت خودرو و سایر تولیدات صنعتی است که توسط سازمان ملی استاندارد پیگیری می‌شود.

این همایش به مدت یک روز در استان گلستان با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری گلستان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور اقتصادی و تولیدی، فرمانداران و جمعی از تولیدکنندگان گلستانی برگزار شد.

انتهای پیام/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول