اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

مدافعان خرمشهر درس مقاومت و ایثار به جهان آموختند

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: مدافعان خرمشهر درس مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی به جهان آموختند و در نهایت این شهر را از دشمن پس گرفتند.

مدافعان خرمشهر درس مقاومت و ایثار به جهان آموختند

 پاسدار محمدحسین قرقچیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با گرامیداشت سی‌امین سالگرد آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر شهری است که امام (ره) فرمودند: "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و به حق هم چیز دیگری به غیر از این نمی‌توانست پیروزی رزمندگان اسلام و آزادسازی خرمشهر را ضمانت کند.

وی ادامه داد: خرمشهر شهری است که دشمن پس از اشغال با استفاده از طرح‌هایی که حامیان غربی و شرقی او برایش طراحی می‌کردند و با تجهیزات و امکاناتی که همان‌ها برایش فراهم کرده بودند، موانع بسیاری را برای حفظ خرمشهر در اشغال ایجاد کرده بودند و به طور کلی خرمشهر را در یک حصار دفاعی چند لایه قرار داده بود و می‌توان گفت یک دریچه کوچک برای ورود و خروج نیرو و امکانات و پشتیبانی از اشغالگران در نظر گرفته بود.

قرقچیان افزود: خرمشهر را خدا به وسیله رزمندگان اسلام و با هدایت روحانیون که در راس آن حضرت امام (ره) قرار داشتند، آزاد کرد.

وی با اشاره به سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی، امام جمعه یزد که هنگام عملیات در قرارگاه کربلا حضور داشت، عنوان کرد: عمده رزمندگان یزدی که در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند در قالب گردان و یا در واحدهای تیپ نجف اشرف به فرماندهی سردار شهید احمد کاظمی در عملیات بیت‌المقدس حضور پیدا کرده بودند.

وی دفاع خالصانه مردم در مقابل دشمن بعثی را ارزشمند برشمرد و افزود: مدافعان خرمشهر درس مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی را به همه جهانیان نشان دادند، حال آنکه آنان به تبع کشور که آن زمان در محاصره اقتصادی قرار داشت با کمترین امکانات عمومی و نظامی به مدت 35 روز از اشغال خرمشهر توسط دشمن جلوگیری کردند به گونه‌ای که دشمن در ابتدا برای اشغال خرمشهر دو گردان تخصیص داده بود اما در نهایت مجبور شد برای مقابله با مدافعان سلحشور و مظلوم خرمشهر و اشغال آن شهر بیش از دو لشکر را به کارگیری کند.

قرقچیان عملیات بازپس‌گیری خرمشهر را غرورآفرین توصیف کرد و بیان داشت: ملت بزرگ ایران توانست با اتکا به خداوند متعال و طراحی و برنامه‌ریزی مناسب و با مدیریت صحیح، هماهنگی و همدلی فرماندهان ارتش، سپاه، بسیج و پشتیبانی‌های مردمی و با همت جوانان با انگیزه و سلحشور ایران اسلامی که در مکتب امام خمینی (ره) پرورش یافته بودند؛ خرمشهر را آزاد کند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر فراز مسجد جامع این شهر پس از 575 روز به اهتزاز درآورد و تمامی معادلات، باورها و ذهنیت‌هایی را که نسبت به توانایی و قابلیت‌های نظام جمهوری اسلامی و عراق وجود داشت تغییر دهد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یادآور شد: در آن زمان توانمندی رزمندگان اسلام برای حمله به نیروهای دشمن و آزادسازی مناطق اشغالی با جذب و سازماندهی نیروهای مردمی، گسترش سازمان رزم سپاه و تجدید قوای نیروهای ارتش و همکاری و هماهنگی این نیروها با یکدیگر به وجود آمده بود.

وی توکل به خدا و ولایت‌مداری را مؤثرترین عامل پیروزی‌های سربازان اسلام علیه رژیم بعث عراق عنوان کرد و گفت: رسالت رزمندگان دوران دفاع مقدس و صاحب‌نظران آن دوره، امروز این است که حماسه‌ها، ایثارگری‌ها، مدیریت، ابتکارات، خلاقیت و... دوران دفاع مقدس را برای نسل چهارم انقلاب بازگو و تبیین کنند و نشان دهند که دوران دفاع مقدس رزمندگان فقط در جبهه‌ها با سلاح دفاع نمی‌کردند بلکه با پشتکار، تبعیت از رهبری، توکل بر خدا و مقاومت در برابر مشکلات به پیروزی‌های بزرگ دست یافتند که یکی از آنها آزادسازی شهر خرمشهر بود و این می‌تواند الگویی باشد برای تحقق پیروزی‌های دیگر در عرصه‌های علمی، فناوری، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که توسط استکبار به ناحق تسخیر شده است.

قرقچیان به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امروز نباید نقش زنان با ایمان در پشتیبانی از رزمندگان اسلام که با تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطق جنگی و در پشت جبهه در پیروزی رزمندگان اسلام و مقاومت آنها نقش به سزایی داشتند را فراموش کنیم، این شیرزنان امروز نیز با ایمان و بصیرت خودشان در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم نقش آفرینی می‌کنند.

وی عنوان کرد: درود می‌فرستیم به رزمندگانی که در حماسه سوم خرداد سال 61 یکی از شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین دوران انقلاب اسلامی را به ملت شریف ایران تقدیم کردند و به دنیا نشان دادند که در تاریخ جنگ‌های معاصر ایران و همسایگان، نخستین بار است که دشمنان و متجاوزان دست خالی و بدون تصرف خاک ایران دفع شده‌اند.

انتهای پیام/خ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول