اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی:

جشن آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین جشن ملی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: جشن آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین جشن ملی ما در طول انقلاب اسلامی است.

جشن آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین جشن ملی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عبدالرحیم موسوی ساعتی پیش در مراسم شکرگزاری و گرامیداشت فتح خرمشهر و تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح با تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر تجلی پایداری ملت غیور ایران اسلامی در دفاع از میهن است و این مهم دل حضرت امام (ره) و مردم شریف ایران اسلامی را شاد کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، آزادسازی خرمشهر را نمادی از یکپارچگی، اتحاد، ایثار و جوانمردی مردم شریف ایران اسلامی دانست و گفت: جشن آزادسازی خرمشهر مهم‌ترین جشن ملی ما در طول انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با تشریح عملیات آزادسازی خرمشهر عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی پس از پایان عملیات فتح‌المبین طراحی عملیات بیت‌المقدس را در دست گرفت.

موسوی خاطرنشان کرد: رزمندگان ایران اسلامی که در این عملیات باید حدود پنج لشکر از رودخانه عبور می‌گشتند تا عملیات را آغاز کنند، پنج پل در رودخانه نصب کرده و باید بیش از 6 هزار کیلومتر از خاک میهن اسلامی را آزاد می‌کردند، در مرحله نخست آزادسازی خرمشهر 25 روز نبرد کرده و طی آن 53 فروند هواپیما، سه فروند بالگرد و 400 دستگاه تانک دشمن منهدم و بیش از 19 هزار اسیر دشمن را به اسارت گرفتند.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: حماسه بزرگ عملیات بیت‌المقدس عملیاتی بود که در سوم خرداد ماه 61 صورت گرفت و سربازان اسلام خرمشهر را ظرف مدت 15 دقیقه از دست دشمنان بعثی آزاد کردند.

وی عنوان کرد:‌ ایمان و اعتقاد راسخ سربازان انقلاب اسلامی به خدا و ائمه اطهار علیهم‌السلام سبب موفقیت آنها شد.

موسوی با اشاره به رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان ایران در آزادسازی خرمشهر گفت: با انتشار بیش از ده‌ها کتاب هنور رشادت‌های این حماسه بزرگ بیان نشده است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پایان تاکید کرد: رزمندگان اسلام با گوشت و خون خود خونین شهر را آزاد کردند و این حماسه نماد اقتدار سربازان ایران اسلامی بوده و امروز انقلاب اسلامی یک قدرت در جهان است.

این گزارش حاکی است، فرماندهان، مسئولان عالی رتبه، معاونان، یگان‌های برتر و پرسنل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول