اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سه دهه حاکمیت مبارک/

تلاش عربستان برای مصادره انقلاب مصر/ کمک یک میلیارد دلاری ریاض به قاهره

خبرگزاری فارس: عربستان سعودی در تلاش برای باج خواهی و مصادره انقلاب مردمی مصر یک میلیارد دلار پول در اختیار این کشور قرار داد.

تلاش عربستان برای مصادره انقلاب مصر/ کمک یک میلیارد دلاری ریاض به قاهره

به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، فایزه ابوالنجا وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی مصر گفت: عربستان یک میلیارد لار تزریق کرده است که این مبلغ در راستای پایبندی عربستان به حمایت از اقتصاد مصر به عنوان سپرده هشت ساله تحویل بانک مرکزی این کشور شده است.

وی پیش بینی کرد که این کمک مالی رشد اقتصاد مصر در سایه شرایط دشوار کنونی این کشور را تقویت کند.

ابوالنجا گفت که هماهنگی با طرف سعودی برای اجرای باقی مفاد بسته حمایتی بویژه اجرای توافقنامه امضا شده بین وی با ابراهیم العساف وزیر دارایی عربستان در حاشیه نشست سالانه صندوق عربی در شهر مراکش در مغرب درجریان است.

حمایت مالی عربستان از مصر شامل پرداخت مبلغ 500میلیون دلار برای حمایت مالی از طرح های توسعه دارای اولویت دولت مصر، 250 میلیون دلار برای حمایت مالی از خرید تولیدات نفتی به نفع شرکت نفت مصر و 200 میلیون دلار به عنوان کمک بلاعوض برای پروژه ها و صنایع کوچک و متوسط است.

العساف شنبه گذشته گفته بود که عربستان تدابیر ضروری را برای اجرای بسته کمک های مالی ویژه مصر اتخاذ کرده است.

احمد القطان سفیر عربستان در مصر یک هفته پیش اعلام کرد که عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی با ارسال اولین بخش از برنامه کمک های عربستان به میزان بیش از یک میلیارد دلار موافقت کرده است .

وی در آن زمان افزود که مبلغ کمک ها در طول ماه آینده میلادی ارایه خواهد شد.

ناظران معتقدند که این اقدام دولت سعودی تلاش دیگری برای مصادره انقلاب مردمی این کشور و باج خواهی از مسئولان مصری در مرحله آینده درپی شکست ریاض در نگه داشتن حسنی مبارک دیکتاتور پیشین مصر در قدرت است.

پیش از این نیز منابع امنیتی مصر اعلام کردند که در تحقیقات به عمل آمده، رشوه عربستان و قطر به دو نامزد انتخاباتی مصر ثابت شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول