اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نائب رئیس سابق حزب آزادگان مصر در گفت‌وگو با فارس:

بخت نامزد اسلامگراها در انتخابات مصر بیشتر است/نقش شورای نظامی در ناآرامی‌ها

خبرگزاری فارس: یکی از رهبران انقلاب مصر بخت اسلامگراها برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری را بیشتر از دیگر نامزدها دانست و با اشاره به تلاش شورای‌نظامی برای حفظ قدرت گفت، این شورا مشروعیت داخلی و خارجی خود را از دست داده است.

بخت نامزد اسلامگراها در انتخابات مصر بیشتر است/نقش شورای نظامی در ناآرامی‌ها

"محی الدین الغندور" نائب رئیس سابق حزب آزادگان مصر در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس درباره آخرین وضعیت جاری در مصر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد که وضعیت در این کشور آشفته و پیش بینی شرایط دشوار است.

وی افزود: شرایط کاملا نامعلوم است چرا که هر روز در عرصه سیاسی مصر اتفاقات جدیدی روی می‌دهد.

این رهبر انقلابیون مصری با انتقاد از تصمیم شورای نظامی برای به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات در مصر، عبدالمنعم ابوالفتوح و عمرو موسی را دارای دو شانس اصلی پیروزی در انتخابات مصر دانست.

الغندور با بیان اینکه رقابت بین این دو تن پس از رد صلاحیت حازم ابواسماعیل، عمر سلیمان، خیرت الشاطر و ... دارای جذابیت خواهد بود، تاکید کرد: مردم مصر از رد صلاحیت عمر سلیمان آخرین معاون حسنی مبارک و احمد شفیق نخست وزیرسابق بسیار خوشحال شدند.

وی با تاکید بر اینکه بازماندگان رژیم مبارک به شدت نزد افکار عمومی مصر منفور هستند، معتقد است که عبدالمنعم ابوالفتوح و عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب در نزد افکار عمومی محبوبیت بالایی دارند.

محی الدین الغندور در ادامه اظهار داشت: آنگونه که من می‌بینم با توجه به حوادث جاری شک دارم که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اینکه عمرو موسی خود یکی از وابستگان رژیم سابق و شما چطور وی را در نزد مردم این کشور محبوب می دانید، گفت: اسلامگرایان پس از آنکه در پارلمان اکثر کرسی‌ها را در اختیار گرفتند و در مقابل همچنان مشکلات و ناآرامی‌ها در مصر ادامه یافت این موضوع منجر شد تا این جناح بخشی از محبوبیت خود را از دست بدهد.

الغندور ائتلاف بین اخوانی‌ها با برخی سلفی‌های را عامل این مسئله دانست و افزود: بخشی از محبوبیت اسلامگراها به دلیل حضور تندروها کاهش یافته است وگرنه اسلامگرایان میانه رو کماکان نزد افکار عمومی از لائیک ها و سکولارها محبوب ترند.

الغندور با دفاع از شخص عمرو موسی گفت که وی در زمان مبارک به دلیل اختلافاتش با مبارک از وزارت خارجه برکنار  شده و به اتحادیه عرب رفت.

این رهبر انقلابی اذعان کرد که با این وجود "عبد المنعم ابوالفتوح" نامزد اسلامگراها شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری مصر دارد.

وی درباره تلاش شورای نظامی برای حفظ قدرت در مصر گفت: من باور دارم که شورای نظامی علاقه دارد تا همچنان در قدرت باقی بماند ولی چون مشروعیت خود در داخل و خارج از کشور را از دست داده دیگر  نمی‌تواند قدرت را در اختیار داشته باشد.

محی الدین الغندور تصریح کرد که اوضاع ناآرامی که امروز در مصر در جریان است، شورای نظامی در آن نقش مهمی دارد و این آشوب اتحادیه اروپا و آمریکا را نیز نگران کرده است.

وی گفت: شورای نظامی دیگر نمی‌خواهد از مبارک دفاع کند چون وی به زباله دان تاریخ پیوسته ولی این شورا به دنبال حفظ کرسی‌های خود است و در واقع از خودشان دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول