اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

/اولین انتخابات ریاست جمهوری مصر پس از سه دهه حاکمیت مبارک/

براساس یک نظرسنجی آمریکایی: حزب "آزادی و عدالت" و "الوفد" محبوب‌ترین احزاب مصر

خبرگزاری فارس: نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقاتی آمریکایی پیو طی دو ماه مارس و آوریل گذشته نشان می‌دهد که حزب "آزادی و عدالت"،‌ شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون و حزب الوفد محبوب‌ترین احزاب مصری هستند.

براساس یک نظرسنجی آمریکایی: حزب "آزادی و عدالت" و "الوفد" محبوب‌ترین احزاب مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، در نظر سنجی صورت گرفته توسط مرکز تحقیقاتی آمریکایی "پیو" نشان می‌دهد که حزب "آزادی و عدالت"،‌ شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون محبوب‌ترین حزب مصری در میان مردم این کشور است.

این نظر سنجی که بر روی یک‌هزار مصری مقیم آمریکا طی دو ماه مارس و آوریل سالجاری انجام شد، نشان داد که حزب "الوفد" پی از آزادی و عدالت جایگاه دوم را احراز می‌کند .

این تحقیق تاکید می‌کند که 56 درصد شرکت‌کنندگان در این نظر سنجی اعلام کرده‌اند که اولین حزب مورد تایید و حمایت آنها حزب آزادی و عدالت، 52 درصد هم از حزب الوفد به عنوان دومین حزب مورد حمایت و تایید کردند.

این نظر سنجی می‌افزاید: پس از حزب آزادی و عدالت و حزب الوفد؛ حزب اسلام‌گرای الوسط با احراز 46 درصد و حزب سلفی النور با کسب 44 درصد آرا مکان‌های سوم و چهارم را در بین احزاب محبوب مصر به خود اختصاص دادند.

در این میان تنها 38 درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی حمایت و تایید خود از جناح المصریه را اعلام کردند که احزاب لیبرال و لائیک را دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول