اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

استان مازندران در عرصه صنعت و دانش پیشرو است

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی به مناسبت کنفرانس ملی ارتباطات که در مازندران در جریان است، گفت: استان مازندران در عرصه صنعت و دانش پیشرو است.

استان مازندران در عرصه صنعت و دانش پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رضا تقی‌پور با ارسال پیامی به چهارمین کنفرانس ملی فناوری اطلاعات و دانش که در متل بانک ملی بابلسر برگزار شد، آورده است: اکنون که این کنفرانس به میزبانی دانشگاه صنعتی بابل در حال برگزاری است امیدواریم که با مستندسازی مقالات و تحقیقات ارائه شده در کنفرانس جامعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از ثمرات این رویداد علمی برخوردار شوند.

در بخشی از این پیام آمده است: امروزه مفتخریم که تمامی تلاش‌ها معطوف به کاربردی ساختن دانش‌های کاربردی و فناوری‌های موجود برای خدمت‌رسانی مطمئن و سریع به مردم است که کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش نیز جزء این دسته تلاش‌ها محسوب می‌شود.

در این پیام تاکید شد: فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز می‌تواند از یک سو به عنوان پلی مطمئن در عبور از عقب ماندگی‌های تاریخی علم و فناوری کشور مورد استفاده قرار گیرد و از سوی دیگر با بهره‌گیری از فناوری‌های موجود به ویژه فناوری ارتباطات در ارائه خدمات همه‌جانبه، توسعه عدالت محورانه را تحقق بخشد. به همین جهت است که فناوری اطلاعات را زیرساخت سایر زیرساخت‌های توسعه می‌دانند.

در پیام وزیر آی تی آمده است: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را می‌توان دارای سه موضوع اساسی و همزمان دانست. یکی فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم و امن برای توسعه این فناوری نظیر شبکه ملی اطلاعات است که این مهم عمدتا برعهده حاکمیت بوده و به ویژه در برنامه پنجم توسعه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

در این پیام تصریح شد: موضوع دوم بومی سازی این فناوری در داخل کشور و توسعه دانش برای هم‌افزایی علمی و فناورانه است که دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در این خصوص نقش مهم و محوری دارند.

موضوع سوم نیز در این حوزه برقراری ارتباط بین حاکمیت، صنعت و دانشگاه‌هاست که انجمن‌های علمی و تحقیقاتی و اپراتورها می‌توانند تسهیل‌کننده این ارتباط باشند.

برگزاری چهارمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش گام مثبتی در این راستا ارزیابی می‌شود که با همت دستگاه‌های اجرایی، دانشگاهیان، متخصصان و بخش خصوصی برگزار شده و از مزیت میزبانی یکی از استان‌های پیشرو در عرصه صنعت و دانش یعنی استان مازندران برخوردار است.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول